Ja-happ!

Da ble det endrede planer. Bikram Yoga sto på programmet i kveld, men der gikk jeg på en smell. Det er advanced kursing i Europa så læreren vår er av naturlige årsaker ikke på plass. Steike, så skuffet jeg er. Pytt, pytt…

Yoga ja. Jeg har alltid likt ideen om yoga, men etter noen forsøk i løpet av en del år hadde jeg lagt yoga på hyllen. Det var så kjedelig og jeg var så stiv. Jeg kom ikke nærmere livets hemmeligheter à la Buddha heller.

Bilde fra wellicious.com

Men i løpet av vinteren fikk yogaen en siste sjanse. Norges første Bikram Yoga studio åpnet sine dører etter nyttår og etter 3 måneder med snø og minusgrader var tanken på å trene i 40 grader helt enkelt uimotståelig. Under min første time begynte jeg å bli svimmel og kvalm etter første øvelsen. 40 grader i studioet er syyyyykt varmt. At en føler seg uvel første gang er tydeligvis helt normalt og jeg hadde ingen planer om å gi meg. Sta som et esel stilte jeg på plass to dager senere og opplevde tidenes beste work-out. Euforisk kan vel best beskrive opplevelsen.

Bikram yoga er TØFF trening, du svetter som en gris og muskler både her og det dirrer og skaker. Endelig en type yoga som en merker av! I tillegg har jeg oppdaget at yogaen gjør underverker for kne og ledd. Så nå går jeg en gang i uken for å forebygge belastningsskader.

N. B! Dette er bare min personlige opplevelse av Bikram yoga, jeg har ingen fysiologisk utdanning og kan ikke styrke dette på noen som helst måte. Men hvis dere er nysgjerrige kan jeg virkelig anbefale at dere rusler innom Bikram Yoga Oslo og svettes sammen med meg.

Legg igjen en kommentar

