Panikk i pannen

Det er den kjente delen av året da panikken kommer krypende. Sesongen er godt i gang og jeg regner på tider og kilometer. Hvor fort må jeg løpe for å komme inn på 50 minutter på Sentrumsløpet? Svaret er at jeg må ha en snittfart på 12km/timen, 5:00-tempo, i 10km. Det virker helt usannsynlig kjapt. Og det er her Panikken smyger seg inn. Sammen med Tvilen, Hypokondrien og Angsten har de redet et neste i hodet mitt. Her gjelder det å bygge seg pannebein som støtter meg mentalt. Anna kan! Tenk Paula Radcliffe, Grete Waitz, Ingrid Kristiansen…

"Bilde fra Runners-tv.it"

Med stor sannsynlighet er det pannebeinet mitt som kommer å merke presset 7km inn i løpet. Da kommer det kun å gå på vilje og Jävlar-anamma, som vi sier på svensk.

Vinterens og vårens treningsopplegg har blitt dissekert og analysert i minste detalj. Jeg kan konstatere at min plan om å følge FIRST-programmet har gått i vasken. Med dunder og brak. Jeg har stort sett løpt 3 ganger i uken (varierende økter) i tillegg til alternativ trening, men jeg har ikke vært flink til å følge planen slavisk. Det kommer å vise seg hvordan min egenkomponerende plan har fungert. Det viktigste er at jeg fremdeles elsker å løpe. Til tross for nedslående resultater (ibland), er det fremdeles fantastisk å oppleve verden rundt deg i 5.30 tempo

Da treningspanikken tar feste vil du bare ut å løpe, men jeg hadde et jobbmøte i går kveld, så turen fikk utgå. På veien fra Gamlebyen til Grünerløkka møtte jeg utrolig mange løpere og joggere. Jeg ble umiddelbart sjalu og forbannede møtet, men prøvde å se positivt på saken. Et fint tre for eksempel…

Vakkert

En kul tatovering…

Rævva foto, men det står altså ANNA på armen hans

Og i kveld skal jeg dra frem min indre Radcliffe og gi alt på intervalltrening sammen med andre Campere.

Öka, öka, öka!!!!!!!

Legg igjen en kommentar

