Elefantankel og Sentrumsløpet = Sant?

Jeg er fremdeles litt elefant i foten, men jeg begynner å se beinstruktur under alt det hovne. Fremskritt! Jeg knasker paracet og sitter med foten hevet dagen lang. Jeg har også eksperimentert med diverse spirulina omslag og bandasjering og jeg kan ikke si om det hjelper noe vesentlig, men jeg føler at jeg får gjort noe konkret.

Jeg har fremdeles håp om å stille til start på Sentrumsløpet, men jeg vil ikke risikere å pådra meg en overbelastningsskade. Ifølge diverse idrettsnettsider (og jeg har vært innom de fleste nå), så kan en begynne å trene 8 – 10 dager etter at en har tråkket over. Det vil si at nå på lørdag er i det tidligste laget… Det er en fin linje mellom å være et Råskinn og dum. Jeg tror ikke at jeg bestemmer meg før på fredag kveld. Jeg skal tross alt ha denne ankelen hele livet, og det blir et Sentrumsløp neste år også. Men, jøss så moro det hadde vært å løpe på lørdag… Spørsmålet er hva foten min syns om det…

Seriøst!

Heldigvis får jeg besøk av en venninne på fredag som er fysioterapeut. Så jeg får faglige råd til hjelp, jippi!

Nå skal jeg gå og kose meg med enda mer smertestillende og blodfortynnende midler.

Tuuuut tut sier elefantkvinnen.

4 thoughts on “Elefantankel og Sentrumsløpet = Sant?

  1. Toneklone

    Som du sier; det er et Sentrumsløp neste år også. :o)

    Den ankelen ser ikke god ut, men det er fortsatt to dager igjen. Kan jo hende det skjer underverker. :o)

    God bedring! Håper den fikser seg selv innen lørdag, hvis ikke så er det vel kanskje like greit å stå over. Du skal jo ha den resten av livet. :o)

    Svar
  2. Anna

    Oj, oj, den ser ikke god ut. Så uheldig man kan være! Forstår at det kribler i bena etter å løpe på lørdag, men helsa kommer først. Dessuten kommer det flere løp! (og helt ærlig er jeg bittelitt misunnelig på deg fordi du «slipper». Gruer meg…nei, fysj! bort med de negative tankene!!!)

    God bedring!

    Svar
  3. Siri

    Hvis den ser sånn ut også i dag får du danne elefantheietropp med meg på lørdag. Du får ikke lov til å løpe med den der!!

    Svar
  4. Endo

    Hjelpemeg, det der så ikke bra ut! Blir vel neppe noe Sentrumsløp på deg… 😦 Heldigvis kommer det massevis av andre løpsmuligheter utover sommeren!

    Svar

Legg igjen en kommentar

