Tilbake online

Iblant er det bare helt fantastisk å koble helt ut. Jeg har vært offline på hytta over Kristi Himmelfartshelgen og løpt i slike omgivelser. Stakkers meg, ikke sant?

Mmmmmm.... sommer

På Kristi Himmelfart var jeg særdeles ureligiøs og løpte en langtur på 15km. Herlig! I begynnelsen gikk det flott. Holdt et rolig 6.00min tempo som føltes lett og deilig. Nå skal det sies at min siste langtur var i april, og av en eller annen grunn ”glemte” jeg viktige essensielle ting som det lønner seg å holde orden på. Som eksempelvis å spise ordentlig på forhånd, en pistasjbolle er ikke nok. At det i tillegg var übervarmt den dagen hjalp heller ikke, spesielt da jeg i et innfall av hybris ikke tok med væske på turen. Rookie mistake! Etter 12km fyker jeg rett inn i veggen med dunder og brak, men klarer å slepe meg hjem. De siste 2km gikk i 7.30-tempo… Klassisk. Jeg var dårlig etterpå, kvalm og svak, men etter å ha fått i meg salt og vanvittige mengder med vann kom jeg meg. Mental notering til meg selv: TA MED VANN og sørg for at du har nok mat i kroppen! Er det forresten noen mer enn meg som blir kvalm av trening?

Etter to hviledager turte jeg atter igjen å komme meg tilbake på asfalt og grus. Det ble en kort tur med innlagte bakkeintervaller. Short but sweet. Mine ben var som trestokker de to første kilometerne, men jeg fikk endelig opp farten under intervallene. 7 lange bakkeintervaller, etterfulgt av 5 korte i en brattere bakke. Jeg hørtes ut som en blåsebelg til og med under oppvarmingen, men pulsen holdt seg relativt lav i begynnelsen. Håper det er et godt tegn og at jeg ikke slakket av under intervallene.

I kveld skal jeg prøve meg på SATS Outdoor Tabata med tidenes beste instruktør. Spennende!  Jeg håper på tøff trening og at regnet holder seg borte. Det regnet så sykt mye i morges at jeg vurderte å ta på meg dykkerutstyret på vei til jobb…

Jeg satser på at det bli opphold til kvelden.

3 thoughts on “Tilbake online

  1. Anna

    Ha, ha, rødme, rødme her i sofaen…håper du fikk kjørt deg ikveld da.
    Jeg blir også til tider kvalm etter trening, men det er som du sier, mangel på væske/ salt eller store mengder sportsdrikke/ energigelè. Da får jeg skikkelig sirkus-mage, og da er det Cola som gjelder. Leste forøvrig en artikkel i Aftenposten som bekrefter det jeg toro jeg visste; varmt vær= mye svette= mer væske, men også tilførsel av salt. Farris/ Bris balndet med saft (m/ sukker), eplejuice el. er helmaks!

    Svar
  2. Fortare Anna! Innleggsforfatter

    Ja, jeg fikk kjørt meg gitt! Hjelpes! Det gjorde vondt bare å pusse tennene i morges. Og takk for tips vedr. salt/ væske inntak. Jeg skal ta med meg masse væske til parken ikveld. God tur:)

    Svar
  3. Lille søster

    Var på langtur i går og ble kvalm etterpå. Har ikke opplevd det før, så det er greit å høre at andre også opplever det. Hadde riktignok med drikke, og tok til og med en liten spisepause.

    Svar

Legg igjen en kommentar

