Yoga og en rask 5km

Kroppen min begynner atter å føles normal etter forrige ukes stivhet. I et forsøk på å myke opp min kantete kropp ble det Bikram Yoga i lørdags. Det gikk mye bedre enn forventet, men jeg er fremdeles så stiv i ankelen at jeg ikke klarer å sitte på kne. Små, små skritt Anna. Jeg tror at Bikram kan være bra for ankelen min. Det er mye balanse og stabiliseringsøvelser som forhåpentligvis sørger for at jeg kjapt er tilbake i min opprinnelige form.

På søndag var det klart for kjapp kort distanse. 5km på 25 min. Det er veldig kjapt med tanke på at jeg løpte 5km i Fredrikstad på 25.04. Vi prøver, tenkte jeg. Ting å ta med seg videre ved korte distansepass:

1. Ikke velg en rute med mye trapper, det trekker ned gjennomsnittstiden noe voldsomt.
2. Hvis du løper på morgenen før frokost slik jeg gjorde, sørg for at du har nok energi i kroppen fra før av.
3. Husk at det er mange turister i byen nå. Min vanlige løype fra Operaen mot Aker Brygge var stappfull av Japanere.

Til tross for min idioti klarte jeg å fullføre på 26.47, hvilket jeg er ganske fornøyd med. Jeg syns det er vanskelig å komme opp i fart tidlig på morgenen, særlig uten nok energi i kroppen.

Hjelpes, sjekk den pulsen!

Det ble altså totalt 4 økter i forrige uken. Sakte men sikkert begynner jeg å komme opp i timer. Denne uken blir det ingen harde økter da jeg skal løpe Iformløpet. Jeg begynner jeg å få nerver allerede. Jeg har ikke akkurat fått en flott formtopping, men jeg håper å komme inn under 54 min.

Tvi, tvi og all that jazz!

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s