This is hardcore

For å sitere et av Pulps sine album, denne uken byr på hardcore trening. I onsdag var det igjen intervaller i parken. Siri var på plass med treningsgodteri til meg. Jeg hadde vunnet en premie i juni, noe som jeg helt hadde glemt. Det ble en treningstopp med plass for pulsmåleren, slik at en slipper å ha hele reimen rundt kroppen. Bonus, og så lurt! Har på følelsen at den fort kan bli en favoritt.

Mmmmmm... fashion

Etter premiedryss var det bare å slenge seg på hardkjøret. Vi var ganske så mange som møtte opp i går. Er det virkelig ingen som har ferie? Resten av Oslo virker å ha stoppet fullstendig opp, men camperne gir seg ikke. Vi ble belønnet med 12 enkle runder og halledussen som det gikk. Jeg tok det relativt rolig de første 3 rundene for å ha litt krutt igjen og det viste seg å være en god strategi. Benene var lette som fjær og jeg følte meg sterk. En herlig følelse! Det ble en del spurtoppgjør inn mot oppløpet. Konkurranseinstinkt, jeg? Nei da…

Etter 12 runder fikk vi beskjed om at Siri hadde noe på lur til oss, nemlig en runde til! Juhuuuu, tenkte alle, NOT. Men den aller siste runden gikk overraskende bra. Men kveldens økt ble litt amputeret, fordi når det var tid for styrketrening var jeg så tørst at jeg holdt på å krepere. Jeg hadde ikke tatt med vann, hvilket viste seg å være en giganttabbe med flott vær, 13 runder pluss 5km oppvarming på veien til parken. Jeg tok banen rett hjem og drakk vann som en kamel. Neste onsdag blir det vann OG styrketrening, jeg lover.

Bilde lånt fra righttruth.typepad.com

Jeg er fornøyd med kveldens økt, det ble 11,10km pluss den ekstrarunden som ikke ble registrert på min Garmin. Kanskje ting begynner å løsne nå? Jeg håper på gode ben fremover da Øyakarusellen er  igang.

 

Legg igjen en kommentar

