Karusellen er i gang!

I torsdags begynte årets Øyakarusell i regi av Sognsvann Rundt Medsols. Jeg hadde meldt meg på hele karusellen i det vakuum som skaptes når jeg fant ut at Run to the Beat var utsolgt. Nå er jeg nesten glad for at London turen utgår, fordi Hovedøya rundt var helt topp!

Med Rådhuset i bakgrunn

Jeg kom som vanlig altfor langt bak i starten, slik at jeg tapte masse tid i den første bakken opp, da stien var altfor smal for å løpe forbi noen. Mental note to self: ikke still deg lengst bak Anna. Den eneste fordelen med denne taktikken er at du plukker rygger på veien. Det hjelper på selvfølelsen, men som Silja påpekte, det er vanskelig å pushe seg selv på ordentlig når en ligger alene i løypa. Det er litt som å løpe intervaller alene, det funker dårlig. Men jeg klarte i alle fall å følge løypa, det var det mange som hadde problemer med.

Løypa var 3,3km lang, veldig kupert og jeg kom inn på 19,01 noe som jeg er middels fornøyd med. Neste torsdag blir det bånn gass fra første stund.

Etterpå var det reker og loff. Hvilket annet arrangement kan skryte med reker? Vanligvis vankes det banan og sportsdrykk, men her kjør vi på med stil. Tusen takk til Marianne som sørget for innkjøp.

Reker og tidtakerbrikker. Perfekt!

Neste torsdag er det Langøyene som står på tur. Gleder meg allerede!

Legg igjen en kommentar

