Min kropp, en snobb

Jeg klarte altså å holde meg våken under onsdagens intervaller med Treningscamp. Jeg jogget til parken, en distanse på rundt 4km og jeg lurte på hvor beinene mine hadde tatt veien. Hadde jeg amputeret de? Hadde de dratt på ferie? Det gikk så seigt og tregt og jeg var så stiv at jeg lurte på om jeg kom til å fullføre kveldens økt. Kneene var stive og protesterte ”- Vi vil ikke!” I tillegg nektet min Garmin å få satellitt kontakt. Arghhhhh! Verden var mot meg og miljøet rundt Bussterminalen og Oslo S inspirerte ikke akkurat til positive tanker. Heldigvis falt ting på plass i bakken opp til Slottsparken. For en snobbete kropp jeg har som bare fungerer på vestkanten.

Det ble pyramider i går. Hat! Men jeg trenger virkelig de doble rundene. Det gikk overraskende bra, jeg klarte å holde samme tempo (ca. 4.35 på de enkle rundene) på første og siste runden. Pulsen var høy, men jeg følte meg sterk og klarte å henge på en del rygger. Resultat.

Da jeg hadde tatt med meg vann etter forrige ukes fadese, var det bare å stille opp på styrketreningen etterpå. I regi av Lise Marits ble det planken, sideplanken, dips og armhevinger. Ai, ai, ai… Dette er enkle øvelser som en KAN få gjort hjemme, men hvem gjør noensinne det? Ikke jeg. Jeg trenger noen som sjefer og pisker meg. Og slike omgivelser inspirerer…

Mye hyggeligere enn et treningsstudio

 

I dag er jeg støl som en pinne og jeg har vondt i høyre side av hoften min. Etter at jeg tråkket over i våres virker det som om jeg kompenserer for dette i løpsteget mitt. Så nå blir jeg stiv på høyre side av hoft og mage etter en løpetur. Er det noen som har vært borti noe lignende? Kom gjerne med tips. Jeg gjetter at planken kommer å være løsningen her. Kanskje jeg må kidnappe Lise Marit som min personlige trener? Jeg hører hun har en svakhet for sjokolade…

I kveld fortsetter Øyakarusellen og jeg henger på. I tillegg har jeg litt lyst å være med på dette eventyret. Det er jo galskap, men god galskap. Men er jeg sterk nok? 35km..! Hjelpes.

 

One thought on “Min kropp, en snobb

  1. Nina

    Takk for en sprek kveld i går! Synes du er utrolig sporty som jogget til TC!
    Du kan gjerne komme innom min blogg å se hvordan jeg hadde det i går 😉

    Svar

Legg igjen en kommentar

