Snørrete og svak

Forkjølelse midt på sommeren? Ja det er tydeligvis mulig. Jeg får som vanlig en mental alder på cirka 5 år når jeg føler meg uggen. ”- Det er veldig synd på meg altså! Ahhhh, jeg dør, jeg dør!” Pojken er mindre imponert og minner meg om barna i Afrika. Ouch!

Jeg håper å bli frisk nok til å kunne trene i neste uke. Det gjør nok Pojken også…

Te, paracet og fattigmanns Kleenex

Nå er jeg for øvrig med på et forskningsprosjekt for Norges Idrettshøyskole! En sprek jente som heter Gro skriver masteroppgaven sin på motivasjon før en stor konkurranse. Hun dukket opp i parken forrige onsdag på jakt etter forsøkskaniner. Det eneste jeg trenger å gjøre er å skrive dagbok hver søndag om motivasjonen min. Det høres spennende ut! Ja, og så må jeg melde meg på Oslo halvmaraton. Det høres ikke fullt så spennende ut.

Jeg hadde ikke tenkt å bli med på Oslo halvmaraton i år då jeg ble så demotivert etter løpet i 2010. Jeg hadde fulgt Anders Szalkais sin treningsplan, jeg var forberedt og jeg gjorde det SÅ dårlig. Oslo halvmaraton ble min nemesis og jeg var deprimert i flere uker etterpå. Kanskje jeg hadde for høye forventinger, men med så mange timer som jeg trente for å få et mediokert resultat. Det føltes totalt bortkastet.

Hittil i år har jeg ikke fulgt noen som helst form for treningsplan. Prøver å løpe et intervallpass, en kort distansepass og en langtur i uken, men endringer skjer hele tiden. Treningen har i tillegg fått innslag av både Bikramyoga og litt sykling. Kanskje jeg må løpe for å se om jeg har blitt bedre uten en treningsplan? Ja, jeg melder meg på.

All in!

6 thoughts on “Snørrete og svak

  1. Nina

    Så kult å få være med på et slikt prosjekt! Jeg har meldt meg på halvmaraton men vurderer å ikke være med da jeg har slitt med skader og ikke fått trent jevnt. Men en del av meg har lyst å være med likevel. Får se når dagen er der hva jeg gjør. Skal værtfall være mer med TC etter ferien min!
    God bedring Anna! Er kjipt å være syk!

    Svar
  2. Fortare Anna! Innleggsforfatter

    Takker for den!
    Veldig kult å få være med på et slikt prosjekt, heldigvis trenger jeg ikke å være veltrent for å være med. Spørsmålene dreier seg mest om hvordan en føler seg i forhold til treningen sin. Føler jeg meg motivert, trett, etc etc. Skal bli spennende å se hva det blir til.

    Svar
  3. Astrid

    God bedring, Anna! 🙂

    (Men du… Treningen har vel litt verdi i seg selv også, om du så ikke kommer deg under 1.55… Ikke glem så gøy det er å trene intervaller! 😉 )

    Svar
  4. Anna

    Håper du er bedre og kan starte en ny uke med nye krefter.
    Oslo maraton ble for min del også en pyton førstegangs-halvmaraton; relativt identisk med din. Jeg fulgte ikke et program.
    Jeg «møtte veggen» etter 14 km, og alle halvmaraton (det høres ut som flere titalls, mener i sannheten 3 stykker) jeg har løpt senere, har jeg bare ventet på det store smellet rundt 14 km passering. Men, jeg er jo blitt klok av skade og har lært av mine feil, så det har ikke skjedd. Derfor: hva skjedde sist, hvor gikk det galt, og hva kan du gjøre annerledes neste gang? Alt kan ikke være treninga i forveien, noen feil prioriteringer må vi har gjort dagene før eller under selve løpet.
    Men i år skal jeg ha revansje. BIG TIME!

    Svar
  5. Fortare Anna! Innleggsforfatter

    Astrid: Jeg er helt enig. Løpingen er gøy uansett, men jeg liker å være flink i alt! Da er det fort gjort å gå på en smell.

    Anna: Jeg har en teori at jeg gikk ut altfor hardt forrige halvmaraton og tapte derfor masse tid etter, ja, nettopp 14km!! Planen i år er å ikke rives med i starten, spise godt i forkant og kose meg! Lave skuldrer og et smil er mottoet for dagen. Så sier vi tvi, tvi!

    Svar
  6. Astrid

    Jeg kjenner til den! Akkurat med løping prøver jeg å slippe å være så flink… Men så blir det litt slitsomt å være flink til å ikke være flink også 😉

    Svar

Legg igjen en kommentar

