Push it, push it real good!

Torsdag er allerede over oss og jeg skjønner ikke helt hvor uken ble av. Heldigvis har det blitt tid for trening.

Jeg skulle egentlig begynt min advanced PADI dykkerkurs i tirsdags, men Bilgudene var ikke med oss, så kurset ble utsatt til neste uke. Istedenfor å sitte hjemme og glo i veggen, (samtidig som jeg ville ha friske ben til onsdagens intervaller) ble det Bikram yoga. Det var rundt 6 uker siden jeg var på yoga sist og det var skrekkelig tydelig i løpet av alle 26 øvelser. Det har blitt mye løping med lite uttøyning etterpå og jeg kan konstatere at jeg nå er stiv som papp. Grov papp, nesten plywood,,, faktisk på grensen til MDF. Vondt var det og i tillegg ble jeg så svimmel at jeg var nødt å sette meg ned under noen stående øvelser. Men etter en emosjonell utladning* gikk det mye bedre under de liggende øvelsene.

I dag har jeg vondt overalt. Jeg vet ikke om dette skyldes Bikram Yogaen, eller de knallharde intervallene jeg løpte sammen med Treningscamp i går. Vi var en hel haug med gærninger som delte parken sammen med festglade studenter. Det ble 11 enkle runder med en oppvarmingsrunde. Jeg løpte som vanlig til parken, så det ble rundt 11km totalt. Nice!

Jeg pushet med selv hardt i går. Jeg sto lenger bak slik at hver runde ble litt lenger enn vanlig og jeg tok mange rygger. Jeg vil gjerne takke en ukjent mann i sort som dro (les slepte) meg opp og nedfor bakker. Det var spurtoppgjør, det var konkurranse, det var vondt. Etter 11 grusomme runder kommer Siri med en av sine bonusrunder. Takker for den Siri! 4 x 100m spurt. Jeg var godt nede i kjelleren i går for å hente krefter, men jeg føler meg sterkere enn tidligere. Det er en god følelse!

Det ble litt styrkeøvelser også. Never say die! Men vi rakk bare 3 x 15 pushups og 3 x 15 dips før himmelen åpnet seg. Jeg avsluttet planken og sideplanken hjemme i tørre omgivelser. Jeg er fornøyd over innsatsen, men nå jeg har som sagt vondt fra nakken ned. Det blir hviledag i dag.

Langtur er planlagt lørdag morgen 09.30(!) sammen med morgenfugler fra Treningscamp. Tur retur Sognsvann – Bjørnholt. Da skal jeg passe på og teste geler som jeg eventuelt skal bruke under Oslo Halvmaraton. Er det noen som har tips på gode geler som ikke smaker E-stoffer og plastikk?

*Tydeligvis var kroppen min veldig lei seg. Go figure…

Legg igjen en kommentar

