Jenter på tur

Det var bare jenter som møtte opp på Sognsvann i går, klare for langtur. Turen skulle gå opp til Bjørnholt og tilbake i rolig 6.30 tempo.

Solen som egentlig var meldt, var ikke til å se, men det ble varmt uansett i oppoverbakkene og jeg angret fort på at jeg hadde lange tights på meg. FAIL, Anna! Men så vakkert det var! Det luktet mose og lyng og jeg ble minnet på hvor fin høsten er. Jeg, Anne og Josefine dannet baktroppen, mens fjellgeitene Marianne, Kristine og Ingrid føk oppover.  Det gikk opp og opp og opp, men det var bare å bite sammen å sakte litt på farten. Det går jo, bare ikke så altfor fort. I tillegg hjelper det å ha noen å skravle med, men etter 8 km i enda en monsterbakke var det relativt tyst. Da hadde jeg nok med meg selv og pusten min.

Jeg og Josefine tok en liten pust i bakken vel oppe på Bjørnholt, mens Anne snudde med en gang. Jeg fikk kost litt med den lokale katten som hadde 7 tær(!) men før jeg ble altfor stiv, beveget vi oss ned mot Sognsvann.

Skippskatt pluss en tå! Crazy...

Det var godt med nedoverbakker! Vi pøste på, øvde på teknikk for å holde farten nedover og skravlet enda litt mer. Men, etter 18km begynte jeg å føle kilometerne og høydemeterne i benene. Det var fantastisk at endelig komme frem til Sognsvann! Vi tøyde ut litt sammen med de raske jentene som ventet på oss ved kiosken. 22km gjør rare ting med kroppen din så det er litt av en krig du fører med muskulaturen for ikke å bli totalt ufør dagen etter. Men, steike så godt det er! Jeg sier tusen takk for turen, jenter!

Jeg tar meg selv så seriøst! Hurra for langtur.

Gelen fikk jeg prøvet var denne.

Hmmmmm, bedre enn det meste jeg har smakt, men godt?

Helt ok smak, smart forpakning, men det er litt for mye i hver porsjon (25g) for meg. The search continues…

For at benene mine ikke skulle stivne helt ble det en liten tur i dag morges og. Jeg var overraskende frisk i kroppen; 6km på 36 minutter, 121 høydemeter. Helt greit!

2 thoughts on “Jenter på tur

  1. Anna

    Spreka, en bra tur det der.
    Hvordn reagerre magen på gelèn? Jeg bryr meg ikke så mye om smak, men det må være så vennlig mot magen som mulig; blir helt sirkus nemlig ;-/

    Svar

Legg igjen en kommentar

