Det er ikke farlig å ha det vondt!!!

Det var det en ung gutt blant publikum ropte til meg da jeg løp Drammens 10km i dag. For en dag det ble! Jeg dro ned sammen med flere campere som skulle løpe halvmaraton. (For meg holdt det med 10km, jeg er litt usikker på om jeg hadde fått nok tid til å restituere meg til Oslo HM om 2 uker.)

Det ble nesten sommer igjen...

Det pøsregnet på veien ned og jeg lurte på hva jeg hadde gitt meg inn på. I tillegg hadde jeg vært på bursdagsfest kvelden før og hadde fått i meg en god del vin. Men det ble ikke tid å bekymre seg over vær og vind eller dagen etter syndromer. Startnummer skulle hentes, bagasje skulle låses inn, oppvarming skulle avklares samt det vanlige før-løp dobesøket.

Og så var det dags. Jeg startet litt bakpå men ble som vanlig revet med i 200m før jeg så på klokken og fikk roet meg ned. Etter det var det bare å begynne å plukke rygger. Og for en fangst jeg fikk, rygg på rygg gikk oppi min imaginære handlekurv. Det luktet testosteron i løypa i dag, det var helt umulig å løpe forbi menn uten at de prøvde å henge seg på, pustendes som damptog. Jeg kan ikke beskrive følelsen jeg fikk da jeg satte opp farten litt og la de bak meg. Lenger frem i løypa ble jeg heiet på av både Heming fra Kondis og Hassan fra IL BUL, noe som gjorde at jeg ble så høy på endorfiner at jeg så stjerner. Jeg kom inn på 50.55 og da hadde jeg fullført med negativ splitt!

Nå føler jeg meg positiv innstilt til Oslo Halvmaraton og jeg mener selv at dette kan gå bra. Hurra!

Resten av ukas trening har bestått av onsdagsintervaller i parken som vanlig. Stikkordet for den økten var; ”- En bøttpløgg! En bøttpløgg! Mitt kongerike for en bøttpløgg.” (Fritt etter Shakespeare)
Jeg hadde så vondt i magen at halvparten hadde vært nok, men det ble allikevel 14 (!!) single runder. Totalt 12,6 km inkludert oppvarmingsjoggen. Bra, men ikke min beste økt…

Til tross for at jeg ikke presterte veldig bra på intervallene, var jeg tung i beina når jeg tok en liten langtur fredag kveld. Det gikk ikke fort i det hele tatt. Da lyttet jeg på kroppen min, som åpenbarlig bare ville cruise rundt i 6.00 tempo og se på kuene på Bygdøy. Vi er kamerater, kroppen min og jeg og vi hadde en fin tur i høstsolen.

En sosial ku

3 thoughts on “Det er ikke farlig å ha det vondt!!!

Legg igjen en kommentar

