Simsalabim!

Som planlagt ble det en liten tur i går for å sjekke formen. Jeg har vært litt usikker på hva slags trening jeg skal fokusere på denne uken. Det er ulempen når jeg ikke følger et spesifikt treningsprogram.

Jeg ville føle litt på farten, men ikke ta meg helt ut. Ifølge iForms sitt treningsprogram var det 4 x 4km intervaller med 10 sekunders fartsøkning som stod på menyen. 16km med intervaller! Jeg justerte dette til 4 x 2km i 5.20, 5.10, 5.00 og 4.50 fart, ellers hadde jeg stilt til start med tømmerstokker på søndag. Min Garmin klokke var særdeles lite behjelpelig under økten. Når jeg pøste på med alt jeg hadde leste klokken fremdeles 5.38 fart. » – Arghhhh, så treg jeg er!» tenkte jeg og plutselig lå jeg på 4.40 fart. Simsalabim! Det ble rundt 11km med oppvarming og nedjogg etterfulgt av en lang sesjon med tøy og bøy.

Det er disse som jeg skal løpe med på søndag.

Det var mine tunge, über-dempede Adidas som var med på tur og ikke mine lette, sexy Nike Free som er mye bedre å løpe fort med. Det er Adidas som skal på tosselossene på OHM, så jeg må bare få fartsfølelsen i mengdetreningskoene mine nå i innspurten. 21,1km uten særlig demping under foten tør jeg rett og slett ikke.

Ting å ta med seg videre:

  • Ikke stol helt blindt på utstyret ditt. Veldig godt at jeg har dette i bakhodet før søndag! Jeg har derfor ordnet tidsarmbånd som backup for å holde styr på farten. Takk Siri for tipset, det kommer godt med!
  • Mine målsettinger skal ikke forstyrres av andres sluttider. Hold hodet kaldt!
  • Tro på meg selv og kroppen min!

Det blir ingen intervaller i parken i kveld, jeg klarer ikke å holde meg i ro i spurtenoppgjørene. Det blir Bikram istedenfor.

3 thoughts on “Simsalabim!

Legg igjen en kommentar

