Jippi!!!!!

Oslo Halvmaraton 2011 er over og jeg kom inn på 1.48.24! Ska-dousche! Jeg er utrolig fornøyd, jeg perset med nesten 9 minutter fra i fjor. Tusen takk til Treningscamp, jeg hadde aldri klart denne prestasjonen uten dere. I fåkkings løvv ju!

TRENINGSCAMP 4EVER!

Dagen begynte rolig med lang frokost og litt pakking. Jeg drakk litt Resorb og mye vann, gikk på do elleve millioner ganger og så hev jeg meg på sykkelen for å møte opp flare campere kl.12.30. Jeg skulle stille til start i min pulje 13.15, så det ble akkurat tid til å slenge inn bagasjen, gå på do (igjen) og varme opp litt. Når jeg vel sto i puljen min tok jeg det med ro og prøvde å ro ned pulsen som løp løpsk av nervøsitet. Det var deilig at endelig komme i gang når startskottet gikk. Jeg tok det med ro som planert men ble veldig frustrert av at det var så trangt. Jeg hadde håpet at køen skulle slippe litt opp etter noen kilometer, men følte egentlig at det var trangt om plassen enda frem til 17km. Skøyen og Frognerkilen var verst, grrrrrrr. Og drikkestasjonene var rene flaskehalser. Men det var gøy å ta rygger og det var mer liv i løypa enn tidligere år. Det gir meg faktisk en ordentlig boost når folk heier, jeg blir så glad. Så tusen takk alle dere herlige mennesker!

Under hele løpet ventet jeg på ”veggen” men den kom aldri. Ved 18km begynte lårene å føles ganske tunge, men jeg fylte opp med sportsdrikk på siste stasjon og klarte å holde tempoet mitt enda inn til mål. Vel i mål var jeg helt i ekstase over sluttiden min. Det var bedre enn jeg hadde turt å håpe på og jeg var ikke helt ødelagt etterpå heller. Det ble faktisk middag på restaurant sammen med spreke campere. En hyggelig avslutning på en fantastisk dag.

Nå har jeg fått blod på tann. Next stop sub 1.45!

Så her dagen etter er jeg relativt støl, men ikke så ille som i klippet nedenfor… Ouch!

8 thoughts on “Jippi!!!!!

  1. Fortare Anna! Innleggsforfatter

    Tusen takk allesammen. På lørdag er det Oslos bratteste som gjelder. Jeg må innrømme at kroppen ikke er så veldig motivert, men det er jeg, så jeg håper beina mine blir med på tur! Vi ses der!

    Svar

Legg igjen en kommentar

