Mørkt og Salt i parken

Pojken ser litt bekymret på meg når jeg kommer rullendes inn i heimen etter intervaller i parken. I full løpermundering bestående av refleksvest, Camelback, buff og pulsklokke står jeg og tøyer mine hamstrings. ”- Skal ikke du gå inn i en restitusjonsfase nå, etter Oslo Halvmaraton? Slik at du ikke går inn i veggen?”, spør han forsiktig.

Kort svar er ja, jeg skal trappe ned den harde treningen. Langt svar er, ja, jeg skal trappe ned, men jeg vil egentlig ikke. Jeg vil trene enda hardere, bli enda bedre og raskere. Jeg må nok utøve litt ekstra selvdisiplin for ikke å gå på en smell fremover. Men onsdager er fremdeles som skapt for blodslit og slik vil jeg ha det!

Improvisert drikkestasjon. Bilde lånt fra Ringer Drink+ Facebook veggfoto

I går hadde Treningscamp besøk av Jacob Jacobsen som fortalte litt om Ringer Drink + og Fresubin. Jeg hadde hørt tales om Ringer Drink+ tidligere og i utgangspunktet arkivert produktet i esken merket ”Egnet for Gærne Birkebeienere, Psykotiske Rye Expressere og Klin Kokos Triatleter”.

Det ser ut som jeg må tilbakekalle mine forutfattede meninger. Jeg drakk et glass utblandet med eplejuice midt under intervallene, det var godt og magen min tålte det veldig bra(!) Etter avsluttet økt var jeg bare nødt til å prøve hvordan det smakte utblandet med bare vann. Jeg hadde hørt skrekkhistorier og var naturligvis über-nysgjerrig. Det var virkelig ikke så ille som jeg hadde antatt, men det var heller ikke en kulinarisk opptur. Men det smakte mye bedre enn vanlig treningsdrikk, som jeg mener smaker kliss og er Satans påfunn. Jeg må herved innrømme at jeg ble solgt på hele balletten og må nok gjøre en liten investering.*

Herr Jacobsen har for øvrig sort belte i hurrarop. Jeg la merke til hans energiske heiarop under OHM i søndags rundt 19km. Du skal ha mad skills for at jeg skal legge merke til noe som helst etter 19km! Respekt!

Litt sliten på slutten ja...

Men la oss holde fokus på gårsdagens økt. Jeg hadde forventet at kroppen skulle være tung og seig under rundene, men jeg var overraskende pigg. Leggene mine var ikke særlig begeistret over å komme seg ut på tur, men etter transportturen til Frognerparken begynte de å samarbeide med resten av skroget.

Det ble 5 doble runder (hat) og en klassisk Siri luring på slutten. Jeg som løpte med t-skjorte fikk en ekstra singel runde, mens frysepinnene i langermet fikk en ekstra dobbel. Jeg ble fort høy på endorfiner og den kalde kveldsluften var deilig å løpe i. Jeg prøvde å holde fokus på teknikk, løpesteg og fart. Jeg snittet 4.20- 4.25 fart på alle runder noe som er en klar forbedring fra oktober i fjor. Det ble en herlig økt til tross for høstmørket som sniker seg på nå. Innkjøp av hodelykt ligger høyt opp på min prioriteringsliste.

Nå skal her hviles frem til OB. Ta frem sjokoladen, jeg må restituere meg!

 

*Jeg får ikke noe schpenn av denne subjektive analysen, bare så det er sagt.

3 thoughts on “Mørkt og Salt i parken

  1. Siri

    Hvorfor skal man roe ned Anna??? kjør oå, du er i form – utnytt det:-)
    Det er så mye gøy i vente. Vi ses på vei opp Wyllerløypa. Huhei det blir stas!

    Så blir det KK og Ekeberg og Lørenskog og gud veit;-)

    Svar
  2. ikkesaaperfektAnna

    Enig med Siri, kjør på. Høstmørket sluker oss tidsnok!
    @Ringer skal prøves. jeg synes også sportsdrikk er makkverk og magen min tåler det særdeles dårlig. men de Ringersakene, kommer vel bare på store flasker som må drikkes opp i løpet av et par dager?

    Svar
  3. Fortare Anna! Innleggsforfatter

    Jippi! Full pupp til is, snø og sludd tar meg. Kalenderen er ju stappet av morsomheter fremover. Mye gøy fremover som starter med 22% stigning allerede i morgen.
    Anna, jeg er usikker på holdbarheten… Dette skal jeg sjekke opp.
    Håper å se dere på toppen i morgen. For noen råskinn vi er!

    Svar

Legg igjen en kommentar

