Dørstokker og hverdagsmagi

Var det noen som sa noe om en høy dørstokk? Når det er mørkt klokken halv åtte og gradestokken varsler lue-temperaturer, da er det søren meg ikke så lett å skrelle seg av sofaen og snøre på seg joggeskoene.

Slik så dørstokken ut "up close" Bilde lånt fra pixabay.com

For øvrig er det ikke bare sko som skal på… I går var jeg ikledd et ensemble bestående av sko, strumper, undertøy, lange løpetights, langarmet ullgenser, tynn jakke, tynn bøff, hansker, Oslo Bratteste lue, refleksvest og hodelykt. Etter at jeg hadde klatret over min 4meter høye dørstokk, kunne jeg observeres løpendes gjennom Oslo sentrum som en annen polfarer. I full høstmundering på vei til intervalltrening i Frognerparken.

Vel framme var jeg glad for at jeg hadde investert i en hodelykt. Herre min hatt, så mørkt det var! Var det virkelig så mørkt i fjor? Jeg så utmerket takket være min nylig innkjøpte duppe-ditt, men alle var ikke like heldige. Jeg håper ingen fikk noen varige skader…

Ooooohhhhh, hva er det der borte?

Det ble de gode gamle pyramidene igjen, og det var ikke like mye hat som vanlig. Jeg utfordret meg selv til å stille meg lenger og lenger bak i feltet, slik at løypen ble lenger og hardere. Beina ble litt stive etter hvert, men det var godt å få vondt. Som vanlig ble det også spurtoppgjør med Oslos Spurterkonge, så jeg var god og mør etter endt økt. Jeg takker for den! Jeg har ikke lastet opp økten til Garmin connect enda, men det ble sikkert rundt 11km totalt.

Til tross for HMS risikoen som høstmørkret utgjør, er det uansett fryktelig vakkert! Å stå i parken og se opp på en stjerneklar himmel med en fullmåne som skinner, er magisk. Det fyller opp mine batterier like mye som endorfinene gjør. Jeg kan leve lenge på disse små øyeblikkene av hverdagsmagi.

Hokus pokus på dere folkens!

3 thoughts on “Dørstokker og hverdagsmagi

  1. Fortare Anna! Innleggsforfatter

    Hodelykten heter Led Lenser hodelykt H7. Jeg kjøpte den på XXL etter anbefaling fra Christopher. Jeg er kjempefornøyd, men tydeligvis trekker den batterier når det blir minusgrader, så jeg må skaffe meg batterilader på Claeser’n

    Svar

Legg igjen en kommentar

