SKA-DOUSCHE!

For en helg! Hvis kroppen var litt tung før helgen, kan det ikke måle seg meg hvor trett jeg er nå. Alt fra nakken og ned går på halv maskin. Men det er helt ok, konkurransesesongen min er offisielt over.

Bilde lånt fra hytteplanmila.no

I lørdags var det Hytteplanmila som sto på kalenderen og jeg var spent på om jeg kunne klare å presse ned perset mitt fra Nøklevann Rundt. Løypa har jo et rykte på seg å være snill, flat og rak, en perseløypa rett og slett.

Startområdet var fullt av kjente, det var bloggere og campere og kondisere om hverandre. Det ble noen oppvarmingsrunder rundt parkeringsplassen, og så stilte jeg meg på startstreken. Jeg posisjonerte meg litt bak 50 minutter fartsholderen, jeg liker jo å ta rygger…

Så var vi i gang. Jeg presset meg forbi 50 minuttsfartholderen og holdt et godt tempo. Den første kilometeren gikk i 4.30 tempo som er veldig fort for meg. Etter den første kilometeren lå snittempoet rundt 4.40. Marit a.k.a. Endorfinlykke lå rett bak meg før hun endelig passerte etter 4km. Jeg hang meg på og siden dro hun meg hele veien inn til mål. Jeg passerte folk jevnt og trutt, jeg følte meg sterk og positiv. Rundt 7km begynte jeg å kjenne kjøret, da var det bare å bite tennene sammen og øke, øke, øke! Jeg fikk tatt inn på Marit og i bunn av spurterbakken, de siste 200 metene før mål, roper hun: ”- Kom igjen, første mann i mål!” Slikt blir det sprintoppgjør av gitt.

Den offisielle sluttiden ble 46.57! Solid pers med andre ord. Tusen takk Marit, jeg hadde aldri klart det uten deg. En helt fantastisk dag, en flott løype og et fint arrangement. Det er ikke for ikke at den trekker alle the ususal suspects. For de aller fleste er Hytteplanmila også sesongens siste løp, noe som sikkert bidrar til den gode, uhøytidlige stemningen. Jeg likte løpet veldig godt og kommer med stor sannsynlighet tilbake neste år.

Se så glade vi ble. Foto: Silja Svanstrøm Amundsen

Noen feiret sesongavslutningen i går, men ikke jeg. Treningscamp hadde utfordret Sognsvann Rundt Medsols (eller var det omvendt?) med hvem som kunne stille med flest lag til Ekeberg Sprintstafett. Jeg tror den endelige ekvasjonen ble det 7 TC-lag og 8 SRM-lag, dette til tross for jeg hadde lovet å stille med restitusjonskaka for å friste enda flere campere til Ekeberg.

Her heier jeg Christopher inn i mål. Christopher, du er RÅ!!!

Det var 2 personer på hvert lag, og løypa var 6 x 1km, så det ble 3 x 1km intervaller på hver. For å snakke litt om nivået på dette løpet; det var HØYT. Ingvill Måkestad Bovim stilte i samme klasse for guds skyld! Jeg løp den første etappen og jeg gikk ut altfor offensivt, men det merket ikke feltet som pøste på i 3.00 tempo. Jeg ble igjen med melkesyre og stumme bein og når jeg ga pinnen videre til min lagkamerat Christopher, var min eneste tanke ”- Nei, jeg klarer ikke å løpe 2 runder til…” Men det klarte jeg og det gjorde jeg, men jeg har sjelden vært så glad for å komme over målstreken. Vi endte på 11 plass med en tid på 24.noe. Jeg tror Christopher gjorde en formidabel innsats, jeg knotet sånn med pulsklokken min og stafettpinnen, at jeg ikke har nok data for å se farten min. Uansett så var det jo denne som var dagens høydepunkt. Mmmmmm…

Restitusjonskake...

Neste uke skal jeg bare løpe gode, lange seige turer og kanskje gjøre litt yoga. Ingen harde økter, kroppen min skal få hvile litt. Takk kropp for en fin sesong. Sammen har vi klart ting som jeg ikke trodde var mulig. Nå skal vi drikke te, lese, jogge og fokusere litt på kjernemuskulaturen. Jeg gleder meg allerede!

6 thoughts on “SKA-DOUSCHE!

  1. Janicke

    Tøft gjort å delta på løp igjen i dag etter den solide persen i går. Spesielt et så heftig løp. Høyt tempo sto definitivt ikke på lista mi i dag! Gratulerer med pers i går og en veldig godt gjennomført sesong! (c:

    Svar

Legg igjen en kommentar

