Alternativt styr

I dag skal jeg på yoga og når jeg pakket sammen mine 11 millioner håndklær* i morges tenkte jeg ”- For et styr!”

Som løper er en privilegert. Det er ikke før en prøver andre ting som du finner ut hvor godt du har hatt det… Så ukomplisert og enkelt.

BEFORE. Bilde fra wookiepedia.com

Ting jeg må tenke ekstra på når jeg trener alternativt:

  1. Barbering. Jeg kan ikke alltid gjemme meg i lange løpertights. Finn frem høvelen og sett av ekstra tid i dusjen!
  2. Pakking av utstyr. Jeg glemmer alltid noe. ALLTID!
  3. En plutselig og intim gjenforening med deler av min kropp jeg ikke har sett på lenge. ”- Jøss, er det slik magen min ser ut fra denne vinkelen? Merkelig!”
  4. Booking og passing av tider. Det er ikke bare å slenge på seg utstyret, ting må planlegges litt.
  5. Andre mennesker. Personlig kan jeg kategoriseres som en sosial løper, men i blant orker jeg ikke med folk. Særlig ikke når de utsetter meg for kroppssekretet sitt. Blæææh…
  6. Fashion. Jeg er sykelig opptatt av mote, men føler at ustyret iblant kan trekke ned troverdighetsfaktoren. Dette merkes mest på treningssenter, og mest på jenter. Gammelt utslitt treningstøy = Cred. Løpeskjørt = Poser. Hvor går grensen mellom Cred og Poser? Hvem vet og hvorfor bryr jeg meg? Fokus, Anna!
  7. Hensyn. Det virker stadig å være en mangelvare hos andre, mens en føler et en selv viser hensyn i vinkel. Dette er feil, slapp av og husk å puste!

Til tross for diverse komplikasjoner som alternativ trening kan medføre, så er det jo gøy! Men de dager du føler deg som en sint ilder med ADHD, så er kanskje en langtur i all ensomhet i skogen å foredra. Ref. punkt 7.

Namaste.

* Dette er en grov overdrift, jeg har kun med meg 2 håndklær.

P.S. Glemte å legge inn et post-barberingsbilde. For your viewing pleasure. Mjæv!

AFTER Bilde lånt fra anniiken.blogspot.co

2 thoughts on “Alternativt styr

Legg igjen en kommentar

