November, min nemesis!

Pass dere for angstfisken! Illustrasjon: Anna Bruce

Jeg har tatt ferie, på en måte.  I helgen som gikk, gjorde jeg ikke noe konstruktivt, med mindre kaffedrikking kan defineres som konstruktivt. Det var den første helgen siden 17. september som jeg ikke hadde en konkurranse på agendaen. 5 helger; en halvmaraton, et motbakkeløp, et 5km løp, to 10km løp og en sprintstafett er avverket.

Da var det deilig med noen dager treningsfri. Jeg har gjort andre ting istedenfor, som å drikke kaffe, lese bok, spise vanvittige mengder mat og sove. Sove, sove, sove. Hvis jeg hadde fått velge hadde jeg sovet meg gjennom hele november. Jeg hater november. For å motarbeide vinterdepresjoner og tristesse må jeg ta meg selv kragen for ikke å fremstå som mr. Scrooge like før advent.

Ting som jeg håper holder Angstfisken på betryggende avstand:

Nok søvn

Gode seige, trege langturer i all slags vær. Gjerne sammen med andre gærninger.

God mat og drikke. Jeg skal smørsteike alle råvarer og drikke kopiøse mengder rødvin.

Vennskap skal pleies (se punkt 2 og 3)

Holde meg frisk. C-vitaminer, spirulina og annen supermat står allerede på menyen.

Lage planer for 2012

Dette er min actionplan, ønsk meg lykke til!

One thought on “November, min nemesis!

Legg igjen en kommentar

