Jag är så trött på Champagne!

Sitat fra meg selv på en fest for en Herrens masse år siden. Ja, iblant kan en faktisk bli trett på de aller fineste tingene her i verden og nå er jeg litt trett på løping.

Uken som gikk ble det nesten ikke tid for trening i det hele tatt og jeg løpte kun i søndags på Parksprinten.

Se så gøy det er med Parksprint! Bilde lånt fra kondis.no. Foto: Heming Leira


Et løp som for øvrig bare blir mer og mer moro. Det har vel litt å gjøre med at det er så mange kjentfolk på plass, jeg skravler vel både på innpust og utpust. Jeg stilte til start uten noen planer om tid, jeg visste bare at det kom til å bli vondt. 3km lang (eller kort) løype betyr melkesyre fra start! Jeg og Lise Marit lå og jaktet på hverandre under hele løpet. Jeg klarte å skaffe meg en liten luke i den siste slake bakken opp, men noen få titalls meter før mål hører jeg henne komme i voldsom fart. Da var det bare å finne det siste giret og håpe at skulle holde hele veien inn til mål. Det gjorde det heldigvis og offisiell sluttid ble 12.58. Jeg er meget fornøyd med det. (Sluttiden i fjor ble 14.46)

Ellers har det vært mye jobb, noen turer med Nelson og soving. Jeg har sovet mer denne helgen enn jeg gjorde i hele sommer. Det er mulig dette en overdrift, men slik føles det. Til tross for at jeg har mulighet til å hvile meg ordentlig frister det ikke med løpeturer i mørker og tåke. Men alternativ trening frister dess mer og forhåpentligvis blir det kanskje til og med styrketrening på meg denne uken! Og så håper jeg å få med meg intervallene på onsdag. Ellers blir det nok litt blandede karameller i tiden fremover.

Pojken minte meg på at snart begynner skisesongen. Brrrrrr… Jeg er glad i å gå på ski, men er ingen ski-bunny. Gi meg bar asfalt litt lenger pliiis. På forhånd takk.

2 thoughts on “Jag är så trött på Champagne!

  1. Silja

    Jeg tror ikke det skader med litt avbrekk fra hovedaktiviteten (som for deg er løping); alternativ aktivitet på høsten er bare sunt 😉 Så får du samlet litt motivasjon til å starte igjen. Ski er dessuten et godt suppliment til løping så jeg håper vi ses i skisporet 😉 Ta med noen tofsar så blir det bra 😉

    Svar
  2. ikkesaaperfektAnna

    Hu hei for et tempo, bra jobbet.
    Det er ikke bare mennesker som trenger lenger og mer oppladning når det blir mørkt og kaldt, bare se på hvor fort mobilen blir utladet når det er kaldt ute…;-)

    Svar

Legg igjen en kommentar

