Dobbelt opp/ Doble = Topp!

I går kom jeg meg til parken for første gang i november. Jeg er endelig tørst etter blodsmak i munnen og melkesyre i beina igjen.

 

Det var som sagt noen uker siden sist og jeg kan konstatere at noe har skjedd i løpet av den tiden.

  1. Det er mørkt. Det har det for så vidt vært lenge, men når det er natta allerede 15.30 blir hver joggetur et midnattsløp. Eksotisk og slitsomt på en gang.
  2. Julebordsesongen er i full sving. Jeg gjorde tapre forsøk på å manøvrere meg gjennom berusede mennesker som ravet ut i gatene og på fortauet, på min vei til Frognerparken i går kveld. Det gikk sånn middels bra, det er ingen logikk i bevegelsene til fulle folk. Alkohol + Homo Sapiens = kaosteorien i praksis.
  3. Julen er snart over oss. Jeg løpte forbi Aftenpostens bygg og fikk litt bakoversveis av de tusen julelys som hang i tidenes største juletre. I dag er det ekstakt en måned igjen til julaften. WTF?

 

Heldigvis er det andre ting som det ikke har skjedd så mye med. Formen for eksempel; den var like grei som vanlig. Jeg prøvde så godt jeg kunne å holde ryggen på gutta, men de er fremdeles litt for raske, men skam den som gir seg!

 

Det ble 2 runder oppvarming med forbikjøringer, etterfulgt av 5 doble runder. Doble runder har blitt min favoritt. Det går fort, en holder seg varm (det blåste ganske mye i går) og det blir god spredning i feltet. Siri var på plass og den karakteristiske bonusrunden likeså. Jeg som hadde løpt halvmaraton fikk bryne meg på 2 ekstra runder med en snarvei per runde. Beina mine hadde allerede begynt å bli ganske tunge, så det var bonusrunder med et snev av bly. Herlig!

 

I dag er jeg litt seig i kroppen og det klør litt i halsen. Det blir derfor ingen trening i dag, men kanskje en tur rundt Sognsvann i morgen for å feire at det er helg. I mellomtiden skal jeg knaske C-vitamin og drikke kopiøse mengder grønn te. Mmmmmm…

One thought on “Dobbelt opp/ Doble = Topp!

  1. Silja

    Jepp, det var digg i parken i går og med 7C så ble det jaggu fryktelig varmt selv om det blåste overraskende mye; hvor kom den vinden fra egentlig?? 😉

    Om vi ikke ses på mandag til topptur så ses vi kanskje igjen på onsdag 😉

    Svar

Legg igjen en kommentar

