Tung og treg

Mental note to self: rask distanse økt i slaps og is er lik treg distanse økt. Uansett hvor mye futt jeg eventuelt hadde i beina, kom jeg meg knapt ned til 5.00 tempo. Broddene var på, men grepet var altfor dårlig og avsparket ble derfor et tafatt kapittel.

 

Ingen vinter uten! Bilde lånt fra Løplabbets side

 

Men det ble en tøff økt, til tross for at dette ikke kunne reflekteres i tempoet. Jeg merker at teknikken blir annerledes på slikt underlag, for i dag er jeg støl på de underligste steder. Jeg gjetter at jeg må kjøre uendelige repetisjoner av planken for ikke å falle helt sammen i posituren nå i vinter. Oh the joy..!

 

Det ble ingen intervaller i parken i onsdags og med julebord både lørdag OG søndag regner jeg med at PIFen utgår den også. Men hvis jeg er flink klarer jeg å presse inn to økter til denne uken. Og fire løpepass i uken må jeg ha hvis jeg skal løpe maraton til våren… som jeg kanskje skal. Hvor og når er fremdeles usikkert, men jeg stiller forberedt når asfalten igjen kan anes og temperaturen er på vei opp.

 

Frem til da blir det nok flere tunge økter med broddene på.

3 thoughts on “Tung og treg

  1. Marit

    Ja, man må lukke øynene for snittid, for det går ikke raskt med brodder! Men god trening må det definitivt være. Jeg sklei og glapp og kjempet meg over snøsørpe og hålke i dag jeg også, og er støl på merkelige steder. Mer planke, ja!

    Svar
  2. SiriV

    Det er litt vanskelig å løpe på dette underlaget, det varierer jo fra helt trygge asfaltstrekninger til livsfarlig blankis. Brodder eller piggsko må nok fram. Uansett om snittfarta går nedover, så er det jo kjempebra trening!

    Og tenk så deilig når gradene kryper oppover og de letteste løpeskoene kam komme fram igjen!

    Svar

Legg igjen en kommentar

