Jeg er en løper

Bilde lånt fra oppdalbooking.no

 

En helg, to julebord. Ja, det ble ikke en asketisk helg på noen som helst måte. Det ble en kort runde på søndag formiddag, og den var vondere enn en halvmaraton. Jeg fikk nok mesteparten av alkoholen ur kroppen, bare for å fylle på igjen utover ettermiddagen. Hjelpes…

 

Jeg var derfor ikke 100 % restituert i mandags, da det var trening på Bislett sammen med Treningscamp. Ute var det mørkt, isete og glatt, men inne var det varmt og underlaget perfekt. Mine lettvektsko fikk endelig kjørt seg litt.

 

Etter en demokratisk avstemning ble det 5km kjapp distanse, med en ekstra runde i full fart. Jeg hadde (med livet som innsats), løpt opp til Bislett, så det ble 9km totalt på meg. Jeg er veldig glad for at det ble den økten det ble, for hjelp så treg jeg er. Kroppen var nok ikke forberedt på en så tøff økt etter helgens eskapader, men uansett… Den siste runden var best. Beina våknet og jeg kunne endelig få opp farten, jess!

 

Siri var på plass, så en smertefylt overraskelse ble det også. Planken i alle mulige og umulige stillinger. Jeg er støl i hele magen. Jippi, det fungerer! Jeg MÅ få lagt inn to styrkepass i uken. Jeg tar utfordringen!

 

Noe som falt meg inn i mandags var at jeg nå, endelig ser på meg selv som løper. Ikke bare noen som løper, men en løper. Det er stor forskjell.

Ting som fikk meg til å konkludere dette:

  • Jeg møter opp med min treningsgruppe på Bislett
  • Jeg møter tilfeldig min gamle løpetrener på Bislett
  • Jeg møter tilfeldig en bekjent som også løper med gruppe på Bislett, (jæschkla rask er han i tillegg)
  • Jeg ser en av mine favorittbloggere på Bislett (jæschkla rask hun også) *

 

Bislett Stadion, har gått fra å være et skummelt sted der jeg automatisk får prestasjonsangst, til å være et trygt sted, der jeg møter gode mennesker. Anna; du er en løper!

 

* MEN, hilser ikke fordi jeg er midt i økten og føler meg som en andpusten flodhest med stalkertendenser.

One thought on “Jeg er en løper

Legg igjen en kommentar

