On the Fourth Day of Christmas…

 

On the fourth day of Christmas my true love said to me: LØP INTERVALLER MED TC!

 

Okei da, sa jeg og snørte på meg mine mest skitne løpesko.

 

Oppmøtet i parken var preget av sesongen, vi var kun fire stykker som møtte opp midt i romjulen. Fire personer er ikke nok til å løpe intervaller effektivt*, guttene løper jo fra oss med en eneste gang. Jeg foreslo derfor å løpe Parksprintløypa i en fartslekvariant. En rolig runde, en rask en og så videre, 6 runder à 1km.

 

Gjett om jeg angret på den ideen sånn halvveis inn i økten. Christopher og Andreas dro fra oss jenter som om de hadde nyttårsraketter fastspent på ryggen. Jeg og Lise Marit lå og dro hverandre, jeg hørte pusten hennes bak meg og løp som en besatt. Etter 6 runder pustet jeg som et lokomotiv og hadde i grunn null kontroll på kroppen min fra midjen og ned. Det var herlig etterpå og totalt grusomt underveis. Steike, så flinke vi var! Hurra for Treningscamp!

 

Jeg håper å få inn enda noen mil i løpet av nyttårshelgen, til tross for fest og Champagne. Mye tyder på at jeg har blitt immun mot alkohol etter julens akevittorgier. Den som lever får se…

 

P.S. Jeg tenkte følge Anders Szalkais maraton program på marathon.se, er det noen som har erfaring med det?

 

* syns jeg

One thought on “On the Fourth Day of Christmas…

Legg igjen en kommentar

