Mandagstur

Å løpe i nysnø er kanskje det vakreste (og tøffeste) som finnes. I mandags kom snøen, masse snø, det lavet ned. Jippi!

 

Jeg var ganske støl etter lørdagens utskeielser * og tenkte at en restitusjonstur kunne hjelpe. Det var tungt og vondt. Det føltes som om beina mine hadde blitt kidnappet og erstattet med narkomane Plata-bein med knekk. Jeg fikk plutselig veldig lyst på Litago…

 

Tempoet vil jeg helst ikke snakke om, jeg var nødt å kjempe for å holde 6.30-fart. Snøen gjorde det ikke lettere å løpe, men min triste runde ble helt plutselig vakker og jeg kunne fokusere på mine omgivelser istedenfor min smerte.

 

Et tyren Ferdinand øyeblikk.

 

7km ble det totalt og det var akkurat så mye mine bein taklet den dagen. Etterpå ble det styrketrening. Jeg hater planken, mest fordi jeg er så ufattelig dårlig på den. Jeg håper å mestre denne form for tortur i løpet av 2012.

 

Tirsdag morgen våknet jeg med sår hals, så den harde treningsuken jeg hadde planlagt blir nok ikke så hard allikevel.

 

*sukk*

 

 

* Ukens underdrift; jeg var stiv, støl og utviklet en fobi for trapper.

Legg igjen en kommentar

