Tungt i gamasjer

Etter snøfallet i går var det bare å dra på seg gamasjene og tusle av gårde til parken for å løpe intervaller. Kveldens outfit ble derfor en blanding av polfarer med et snev av jazzballett. Amundsen møter Baryshnikov. Mjæv! Imidlertid gikk ikke selve økten som en dans. Det var fryktelig tungt å ta seg frem i snøen. Snittfarten opp til parken lå på 6.30 og her måtte jeg virkelig jobbe for å bevege meg ur flekken. Vanligvis ligger jeg på 5.30 fart helt uanstrengt.

 

Uskarp jazz. Yeah!

 

Jeg rakk parken akkurat tidsnok og flaks var det, for hele gjengen var på vei bort mot broen der parkvesenet hadde måkt. (Der hadde jeg aldri funnet de igjen hvis jeg hadde kommet for seint.) Det ble litt kortere runder i den alternative løypa, noe jeg var veldig takknemlig for. Mandagens økt satt fremdeles igjen i beinene og etter en slitsom oppvarming var jeg strengt tatt ganske kake før intervallene hadde begynt. Det ble 4 single – 4 doble – 2 single – 1 dobbel runde på meg. Hver runde var 300meter så sluttsummen totalt landet på 5km.

 

Nerdetall

 

I går var kroppen min veldig tung, jeg føler det veldig på formen at det har blitt mer kvantitet enn kvalitet når det gjelder løping. Pusten er grei, men jeg føler meg ganske svak helt muskulært. Mer styrketrening og oppmøte hver onsdag tror jeg gjør susen… Men det er jo når det går trått som en utvikles. Så når asfalten (endelig) ligger bar til våren, da skal jeg løpe med lette bein og høy fart.

 

Da min harde treningsplan ble ødelagt av en forkjølelse i forrige uke prøver jeg å kompensere litt for det denne uken og møtte derfor opp frisk og rask* kl.06.30, klar for 90minutter med Bikram Yoga. Det gikk overraskende bra siden det var fire uker siden sist. Det beste med de tidlige timene er at vi er så få i rommet, så det er godt om plass og vi får nesten privatundervisning. I tillegg er følelsen av total overlegenhet overfor alle mennesker som IKKE sto opp 05.20, helt uslåelig. Veldig politisk ukorrekt, men veldig sant. Jeg er langt fra en god yogi. Jeg er nesten litt ond.

 

*HA HA! Jeg var så trett at jeg nesten sovnet før timen begynte. Mine chakraer var sikkert ikke i linje som vanlig. Tulle-chakraer…

 

 

One thought on “Tungt i gamasjer

Legg igjen en kommentar

