Back on track!

Endelig er jeg back on track med treningen. Det ble totalt fire løpeøkter forrige uke, pluss alternativ trening. Yes!

 

Ahhhhh, det er godt å se.

 

Fredagens 6km gikk lett og jeg tror den restitusjonsdistansen gjorde ting lettere for beinene mine på lørdagens langtur. Han er ikke så dum, han Anders Szalkai. Jeg følger hans sitt maratonprogram på marathon.se. Jeg har jo ikke snøring på hvordan jeg burde legge opp treningen min i forkant av et så langt løp som København Maraton. Da er det godt å få eksperthjelp.

 

Ja, det var akkurat like guffent som det ser ut til å være.

 

Lørdagen var satt av til langkjøring, men jeg var nødt å korte ned turen noe da det var full snøstorm. Det ble kun 14km, ikke 18km som var planen, men med det underlaget og det været har jeg ikke dårlig samvittighet. Kroppen føltes ganske pigg, men den store løpsopplevelsen uteble på grunn av været. Det var istedenfor dagen for å bygge mental styrke. Jeg kom hjem bløt, snørrete, sulten, tørst, med is i hår og øyevipper og et par brodder som var helt i stykker. Snittfarten på 6.20 sier jo sitt…

 

... og jeg er akkurat like fornøyd som jeg ser ut til å være.

 

I  går sto valget mellom en innendørsøkt på Bislett med Treningscamp eller ut i mørket på en middels tøff distanseøkt. Det ble snø og mørker på nyinnkjøpte brodder. 10km i 5.30 tempo gjennomført. Ska-dousche! Men å løpe med brodder på asfalt var veldig vondt bakpå ankelen min. Det var bare å rive av seg de og fortsette på lette bein fremover. Hvilken forskjell, hvilken frihet! Er det ikke vår snart? *sukk*

 

Vel hjemme ventet varm sjokolade, Puls på nrk og lett styrketrening. Mmmmm… En herlig kombo! Jeg sørget i tillegg for å strekke ut ordentlig etterpå, spesielt bakpå leggen der jeg følte meg sår når jeg løpte. Litt varmekrem rundt anklene, tykke strømper og hviledag i dag og jeg regner med å være fit for fight til morgendagens intervaller.

 

Juhuu!

 

 

2 thoughts on “Back on track!

Legg igjen en kommentar

