Kong Vinter er en Kjempedust

Det ble jaggu en tøff avlutning på uken.

 

Jeg skulle egentlig ha løpt 7km rolig distanse på fredag, men det ble 40 minutter spinning på SATS istedenfor. Jeg har trappet opp kilometerne ganske kraftig de siste to ukene, så jeg vil prøve å unngå belastningsskader. 40minutter på en sykkel ble etterfulgt av 20 minutter stryketrening for mage og rygg. Ingen blodsmak i munnen, men en fin start på helgen.

 

Lørdag snødde det igjen! Etter den siste langturen i snøstorm var jeg egentlig klar for asfalt og sol, men Kong Vinter hadde tydeligvis andre planer. Kong Vinter er en Dust! 21km skulle avverkes på en eller annen måte. Mølla? NEI, aldri i livet, over min døde kropp!!! Bislett? Arghhh, så kjedelig! Pluss at jeg med stor sannsynlighet kommer til å glemme hvor mange runder jeg har løpt. Jeg ser det for meg: ”- Har jeg løpt 9 eller 10 runder? Hva er 7 ganger 545m? Hvor fort løper jeg?”

 

Godt å komme seg ut

 

Nei, jeg valgte is, snø og asfalt uten brodder under skoene. Det var ganske tungt til å begynne med, men etter en stund løsnet det. Å løpe langs Ring 3 var ingen naturopplevelse, men asfalten var bar og løypa flat. Mmmmm… himmelsk! Snittfarten totalt ble 6.01 og det er jeg fornøyd med. Det ble en del høydemeter, samtidig som løssnø er utfordrende å løpe i. Jeg fikk i meg en gel etter 10km, så formen var fin når jeg kom hjem. 22,22km. Et herlig nummer for en tallnerd som meg. Jeg sovnet tidlig med god samvittighet den kvelden.

 

 

Søndag var det sesongdebut på ski. Det var jaggu på tide! Jeg var ikke SÅ opplagt som jeg burde ha vært. Jeg var trett, gretten og hadde både lav energi og lavt blodsukker. Stakkers Pojken… Når vi kom til Kikutstua ble jeg mer eller mindre tvangsforet kanelboller for å være til å holde ut med. Ut på tur, aldri sur?

 

Vi tok løypa fra Elveli over Kikut og Bjørnholt, ned til Hammeren som skulle være 26km. Det gikk imidlertid litt fort i en nedoverbakke og jeg misstenker at vi tok feil spor et eller annet sted, så turen ble nok rundt 3 mil… Kroppen min ville ikke spille på lag, jeg fikk gnagsår til tross for rikelig med sportstape på alle utsatte plasser og jeg var SULTEN. Jeg forbannet Kong Vinter enda en gang; han ble oppgardert fra Dust til Kjempedust!

 

Det var godt å komme hjem; dusje i übervarmt vann og spise min egen kroppsvekt i brødskiver og varm sjokolade. Poeng til meg for at jeg ikke kastet skiene utfor nærmeste skrent. Poeng til Pojken som holdt ut i fire timer i Nordmarka med Cruella de Vil.

 

... slik så jeg ut.

 

Jeg sto over mandagsintervallene sammen med Treningscamp på Bislett til tross for at det fristet veldig. Mine bein skal få en rolig uke fremover. Det fortjener de.

 

 

5 thoughts on “Kong Vinter er en Kjempedust

  1. ikkesaaperfekt

    22 km på dette føret er knallbra! Selv om løping er hovedaktiviteten, er alternativ trening viktig. Og hvile, ikke minst. Så relativt ambisiøst med sånn skitur dagen etter,ikke rart at både kropp og sinn var litt ute av lage. Thank heaven for marka-stuene:-)

    Svar

Legg igjen en kommentar

