Frk. Tourette på jakt

Jeg er på jakt etter den gode opplevelsen i skisporet. I går kveld var en ypperlig anledning til å terpe teknikk og kanskje finne den beryktede mestringsfølelsen.

Turen gikk langs lysløypa fra Sognsvann, via Ullevålseter, Frognerseteren til Midtstuen. Var jeg full av beundring over det vakre landskapet og hvor fantastisk det er å ha mulighet å gå på ski etter jobb? Svar: NEI.

Var jeg full av hat over manglende tekniske evner, kalde fingerer, vondt kne og albue? Svar: JA.

 

Sjkermdump fra Garmin *sukk*

 

Jeg krabbet meg opp 296 høydemeter, mumlende diverse stygge ord. Som en danske med Tourettes syndrom kom jeg meg seint omsider frem.

Mestringsfølelsen kunne jeg se langt etter. Endorfinene var ikke til å oppdrive, jeg var så langt ned at jeg skapte mitt eget lavtrykk i løypa.

 

Hva kan vi lære av kveldens patetiske økt?

  1. Jeg suger på ski.
  2. Det er helt greit, det blir god trening av slikt.
  3. Skiturer uten varm solbærstoddy er uaktuelt!

Det er opplagt at jeg aldri blir en polfarer, men jakten på den gode, positive opplevelsen lever fremdeles.

 

Lengter etter våren jeg…

 

 

4 thoughts on “Frk. Tourette på jakt

  1. siljaifarta

    Nei… du skulle nok vært med meg og Adelheid i går og trent teknikk. Det var dritgøy! Kort tur til ski å være (totalt 12,21km), høy mestingsfølelse og fantastisk godt humør 😉

    På den annen side: du må jo ha fått en fin lav-sone trening om ikke annet??? Og DET har man kun godt av (har jeg hørt!) 😀

    Danske eller svensk, tourett eller rakett: dont give up, you can do it!!

    Svar
  2. ikkesaaperfektAnna

    Vi har mer enn navnet til felle, skjønner jeg. Selv med all verdens godvilje og de beste intensjoner; langrenn e’kke morro. Trening ja, med mestring, nei.
    Hvordan står det til med utstyret ditt forresten? For er det noe jeg har fått med meg, og dette er ikke fra selgere i sportsbutikker, så er godt og iktig utstyr helt essensielt i langrenn. Nesten så jeg vurderer et par nye ski… Får se etter vinterferie-ski-bootcamp (på en hytte som er utilgjengelig uten ski på bena…:-)

    Svar
  3. Fortare Anna! Innleggsforfatter

    Åååå, Anna; tenk om det hadde vært utstyret det skortet på! Det hadde vært en quick fix. Nei, jeg faller dessverre innenfor den kategorien med riktig utstyr uten peiling på hvordan jeg skal bruke den. Veldig deilig å høre at jeg ikke er helt alene om et ambivalent forhold til ski.

    Silja: Call me! Og hvis du tror at dette ble en lav-sone økt tar du grundig feil. Her snakker vi terskel trening 🙂

    Takker for glade tilrop, det varmer godt!

    Svar
  4. siljaifarta

    Terskeltrening? hahahahaha, jeg ler høyt!! Hvorfor klager du da??? 🙂 Hvis du er en krøkke på ski men likevel klarer å få opp pulsen til terskel da er du F*…. meg god! 😀 Problemet er jo at folk ikke får opp pulsen fordi teknikken er så dårlig men du får altså høy puls selv med dårlig teknikk 😉 Det er jaggu ikke dårlig!! Tror du er skap-normann, tror du kan gå på ski jeg!! Tror bare du undervurdere deg selv og at det er jeg som må skikurs med deg som instruktør! I call you next week 😉

    Svar

Legg igjen en kommentar

