Klar som et egg

Etter en hel uke uten trening var jeg klar som et egg for intervaller i parken. Broddene fikk bli igjen hjemme, jeg har bestemt meg for at det er vår! Jeg merket at det var en stund siden siste løpetur. Jeg var nødt å lete ordentlig i garderoben for å finne frem riktig treningstøy, Garmin klokken var nesten tom for batteri og kroppen var i sjokk den første kilometeren. Til tross for en litt uryddig start var det godt å komme ut. ENDELIG. Temperaturen lå rundt null og jeg hadde akkurat passe med klær på meg (for en gangs skyld). Etter den første kilometeren begynte kroppen å huske hva den skulle gjøre og hjernen koblet ut.

 

Oppvarmingsturen til parken gikk lett, jeg har ikke følt meg så lett og sprek siden før Tromsø halvmaraton. Det var asfalt nesten hele veien. Jeg elsker asfalt! I parken var det fullt av folk som vanlig. Jeg blir stadig forundret over hvor mange gærninger som dykker opp på trening, det er helt fantastisk.

 

Mmmmmmm, asfalt. Bilde lånt fra matildebrandt.no

 

Våren hadde ikke kommet helt til parken, (det er fremdeles februar Anna!) så snø og is lå tettpakket i løypa. Vi løp derfor den halve parksprintløypa på ca 550m. En oppvarmingsrunde ble etterfulgt av 10 intervallrunder. Jeg var litt redd for at formen skulle være skikkelig dårlig etter 2 uker med ingen eller alternativ trening, men jeg ble positivt overrasket. Jeg prøvde å holde fokus på riktig teknikk og å holde jevn fart. Naturligvis ble det spurtoppgjør som vanlig. Lise Marit, jeg tror jaggu du tok meg igjen. Jeg tar revansj neste uke.

 

Det var lenge siden jeg koste meg sånn med løpingen. Jeg har gitt litt slipp på alle tvangstanker om at jeg MÅ følge treningsplanen min helt slavisk. Jeg prøver å se på den som en retningslinje og ikke få panikk hvis det blir forandring i planene. At Garmin klokken hadde lavt batteri hjalp også veldig, jeg løp kun på følelse og ble ikke stresset av tider. Innimellom er det godt bare å løpe og legge vekk alle planer, tanker, mål, forhåpninger, etc. Nike har helt rett; don’t think, run.

 

Gleder meg allerede til neste tur.

 

P.S. Leggene mine var helt fine, forhåpentligvis blir det ingen belastningsskader. Kryss fingerer og tær folkens!

 

 

3 thoughts on “Klar som et egg

Legg igjen en kommentar

