Bær’um back again, again

Det ble en herlig langtur lørdag med spreke campere i vårsolen. 26km, i 6.00 tempo. Helt fantastisk! Godt selskap, gode forhold og en relativt opplagt kropp.

 

Snart vår i parken. Står og venter på Treningscampere i solen.

 

Jeg har vært sulten som en ulv hele helgen og spist absolutt alt som ikke var spikret fast i kjøkkenskapen. Jeg regner med at det er normalt etter en slik tur. Det har blitt noen rare matkombinasjoner i min desperate jakt på karbohydrater. Hva med brødskiver med gulost og kaviar sammen med en bærsmoothie og en neve chilinøtter? Mmmmm, dette begynner snart å ligne en matblogg.

 

Men tilbake til turen…

 

Se!!!! Gress!

 

Jeg jogget på i rolig tempo og skravlet i vei både på innpust og utpust. Etter 20km svingte jeg av og løp de siste 6km alene. De siste 3km var særdeles tunge. Jeg følte en antydning til krampe i leggene, noe som aldri har skjedd før. Jeg merker at jeg trekker strikken lenger og lenger i henhold til hva kroppen er vant til. Jeg merket for øvrig ikke noe ubehag frempå leggene, hurra! Jeg skal for øvrig tøye ut ITB senen min ordentlig i dag på yogaen. Den ligger og trykker på utsiden av kneet mitt og slikt skal vi ikke ha noe av.

 

Kanskje jeg må begynne å ta tran for å smøre leddene mine… Æsj!

 

Takk til Christopher, Vemund og Marianne for en strålende tur!

 

 

4 thoughts on “Bær’um back again, again

  1. ikkesaaperfektAnna

    Veldig lurt med selskap på langturene!
    Ad. tran, jeg har til tider kranglete ledd og en solid dose tranKAPSLER fungerer godt for meg. Tar da 2-3 x anbefalt dose, i noen uker.

    Kanskje du må løpe lange langturer med kompresjonsstrømper?

    Stramt IT-bånd vet jeg alt om, og her har tøy og bøy vært gull verdt! Og klok av skade tøeyr jeg, om ikke annet, den etter hver tur!

    Svar

Legg igjen en kommentar

