Kryper til korset, Trankorset

Tirsdag kveld ble det 90 minutter med Bikramtøying og bøying, pusting og pesing. Det trengte jeg virkelig. Mine muskler har vært komprimerte, stive og jeg har følt meg like grasiøs som en fryseboks. Men nå begynner det å slippe.

 

I dag er det mars, tidenes travleste februar er endelig over og våren ser ut å være her. Kort oppsummert ble det ikke mer enn 98km, men det hadde nok kroppen godt av. De to siste ukene har jeg snittet 35 respektive 39km, så vi er på rett vei.

 

Planen er å fortsette Szalkais (seriøst, er det noen som vet hvordan navnet hans uttales?) maraton plan sånn passe nøye. Jeg merker at fire løpeøkter i uken kan bli en utfordring, men en økt kan byttes ut med alternativ trening, så vi får se litt an.

 

"Mmmmm, det smaker sitron" Nei, det gjør ikke det. Ikke nå, ikke seinere, aldri! Bilde lånt fra vg.no

 

Jeg har også Prosjekt Tran på gang. Jeg hater tran og mener det er noe av det verste med norsk mat/ sunnhetskultur, sammen med brunost og komler. Men, med mange mil i beinene ønsker jeg god smøring i alle ledd, særlig kne og ankler. Så her må jeg krype til korset og begynne å hive innpå. Men jeg feiger ut og tar tabletter istedenfor den flytende varianten. Høne.

 

Gårsdagens intervaller utgikk da denne fyren kom på besøk:

 

Stress

 

Vi lå på sofaen alle tre, jeg Pojken og Atlas. Jeg velger å se på kvelden som restitusjon, ikke sofagrising…

 

Han er til låns til på tirsdag, og han er vant med langturer, så nå får jeg selskap på turene mine i helgen. Jippi! Det har ikke blitt en eneste løpeøkt denne uken og kroppen bobler nesten over av løpelyst. Det lukter bakkeløping i kveld!

 

 

5 thoughts on “Kryper til korset, Trankorset

  1. siljaifarta

    Bakkeløping på en torsdag? 😉 Tran funker; godt blir det aldri, men det funker! Jeg står klar med kaffe-latte og så fort tranen er innabords pøses det på med kaffe; og jeg overlever merkelig nok hver gang! Synes forøvrig du har løpt bra denne måneden; klapp på skuldra 😉

    Svar
  2. Ida

    Mitt beste triks er å ikke puste med nesa og skylle vekk tranen med appelsinjuice. Føler det etser bort tranfettet.

    Det ser hyggelig ut med en firbent treningskompis! 🙂

    Svar
  3. SiriV

    Jeg tar tran med sitronsmak. Det hjelper litt. Også tar jeg det på kvelden, ellers blir det trangulping hele dagen. Spesielt ubehagelig på løpetur.

    Firbente treningskompiser er de beste!

    Svar

Legg igjen en kommentar

