Multitasking

Noen dager frister det ikke å komme seg ut å løpe. I det siste har det vært mørker, snø, is og minusgrader som måtte overvinnes. I går var IKKE en slik dag. Det var plussgrader, fremdeles litt lyst og bar asfalt. Jeg ville bare ut og løpe!

 

Men kvelden var allerede ganske fullbooket. Vinmonopolet skulle rekkes, Atlas luftes og middag lages og nytes i godt selskap sammen med G; tidenes venninne. Hmmmm, dilemma.

 

Her var jeg nødt å bli litt kreativ. Vinmonopolet ble avklart rett etter jobb sammen med innkjøp av middag. Ferdiggrillet kylling ble redningen. Jeg avtalte endring i planene med G og kastet på meg løperklærne. Atlas fikk omsider på seg selen sin, men det var litt av en IQ test. Flaks at han er av den tålmodige typen. Endelig var vi ute av døren og ut på tur.

 

Skjermdump fra Garmin. GPS kronglet litt i begynnelsen som dere ser...

 

Det ble en kort terskeløkt på 4km opp til Holtet, 121 høydemeter. Till tross for at det var oppoverbakke hele veien klarte jeg å få ned tempoet til 5.35. Kanskje ikke veldig imponerende, men godkjent. Min firbeinte kamerat virket like lykkelig som jeg, vi pinnet på oppover Kongsveien med hele Oslo ved våre føtter. Det var så vakkert at det nesten gjorde litt vondt. Vi spurtet de siste 100m og så var vi fremme hos G. Vi spankulerte så sammen alle tre tilbake ned til Gamlebyen. Der spiste vi en god middag, drakk altfor mye rødvin (Ikke Atlas da. Han er ikke myndig) og lo masse.

 

Bilde lånt fra Pål Stagnes

 

Treningsmessig var det kanskje ikke en helt optimal økt, men vi er jo mer enn bare maskiner. Løping er en stor del av meg, men ikke hele meg. Jeg har en tendens til å dele opp hverdagen i kategorier: trening da, jobbing da, være en god sambo/datter/venninne/menneske da. Men hvorfor blander jeg ikke alle disse komponenter mer? Gårsdagen økt viser jo at det er mulig, jeg må bare tenke kreativt. Fordelen er at treningsgleden blir så mye større når jeg får fylt opp flere lager samtidig. Og jeg har godt av å komme meg ut av mine faste rutiner innimellom. I dag er jeg enda mer sulten etter å komme meg ut på løpetur.

 

Solen skinner, det er fredag, løpekameraten min venter tålmodig på enda en morsom tur. Februar var en tung måned, men nå er den heldigvis over!

 

God helg folkens.

 

 

One thought on “Multitasking

  1. siljaifarta

    En klok mann sa «har du begrenset med tid: løp en rask 5km!». Så turen din i går skal du ikke undervurdere! Til sammenligning, rent tidsmessig, så vil en rask 5km tilsvare ca like lang tid som du vil bruke på den nymotens tidsklemmeøkta 45/15 eller 30/30 + oppvarming. Så, kjører du hardt på en kort økt kan du fint klappe deg selv på skuldra 😉

    Svar

Legg igjen en kommentar

