Vinter igjen?

Ja-happ! Så var det vinter igjen da. Noen tøffe sjeler møtte opp i parken for å løpe bakkeintervaller, men jeg var ikke en av dem.

 

Jeg var her istedenfor, varmt, tørt og godt. Bilde lånt fra wikipedia

 

Jeg pakket sekken min og dro til Bislett istedenfor. Klok av skade etter forrige Bislettøkt dro jeg på meg kompresjonsstrømpene, slik at beinhinnene mine ikke skulle riste i stykker. Ellers var det tropiske forhold i tunnelen. Jeg satset på shorts og t-skjorte og det var varmt og behagelig. Kong Vinter kan ryke og dra!

 

Planen var 3 x 2,5km terskeldrag, i tillegg till oppvarming og nedjogg. Da runden på Bislett ikke er akkurat 500m ble dragen litt lenger enn planert, men det er jo bare bra! Etter litt hoderegning ble fasit slik:

 

Oppvarming 1.6km 9.41min

1 drag 2,73km 13.53min

2 drag 2,73km 13.38min

3 drag 2,73km 13.05min

Nedjogg 1,1km 6.09min

 

Negativ splitt og alt! Den siste runden var vond, men jeg har det i meg.

 

Jeg var ikke den eneste camperen på plass i tunnelen. Tre av gutta hadde valgt å trekke innendørs. De kjørte et annet opplegg enn meg og de løper uansett for fort for at jeg skal klare å henge med på intervaller med dem. Men glade tilrop ble det uansett, det liker vi!

 

Heia, heia, heia!

 

 

3 thoughts on “Vinter igjen?

Legg igjen en kommentar

