Ai ai ai ai!

SATS Get Strong økten tok fullstendig knekken på meg. En dag med restitusjon var tydeligvis ikke nok. Noen hadde med stor fremgang amputeret beinene mine i løpet av natten til lørdag og erstattet dem med tømmerstokker. Jeg hadde treningsverk og vugget frem i kjent pingvin stil.

 

Ikke lett å løpe med slike bein.

 

Men det var vår og sol ute så jeg dro ut kroppen på en planert mellomhard distanseøkt: 2km oppvarming, 8km i 5.00 tempo og avslutte med 2km nedjogg.

 

Sweet baby Jesus så tungt det var! Etter 3km med oppvarming (1km mer enn planlagt)var det klinkendes klart at kroppen ikke hadde tenkt å bli med på en fartsøkning. Hvert skritt gjorde vondt i lårmuskulaturen. Det ble et kompromiss. Jeg presset ned tempoet de neste 3 kilometerne; snittfart 5.14/ 5.10/ 4.52 og avsluttet med 3km nedjogg. Det var de vondeste 9km jeg har hatt på lenge.

 

Parksprinten søndag utgikk da jeg kjente at kroppen trengte en hviledag.

 

I dag har jeg fått tilbake min ”studs i dojjan” som Timbuktu sier. En Bislett økt sammen med Treningscamp frister veldig…

 

4 thoughts on “Ai ai ai ai!

  1. ikkesaaperfekt

    Mystisk det der med stølhet. Man bruker jo lårene relativt mye, men så gjør man noen spesifikk øvelser og vips! lårene kjennes ut som flatbanka biff. Jeg har gått trapper baklengs mange ganger. Men på en måte er det litt godt også, at man kjenner at musklene er der og at man har trent skikkelig.

    Svar
  2. siljaifarta

    haha fantastisk beskrivende bilde 😉 Det er ikke bare influensasesong og virus som går…. tydlig at det også er svært populært å være flodhest med tunge ben 😉 Likevel så løp du knallbra da!!! 🙂

    Svar
  3. Fortare Anna! Innleggsforfatter

    Det virker som at det det tar en stund for kroppen å komme ut av vinterdvalen. Å mose på kilometer etter kilometer i slush og is blir plutselig byttet ut med asfalt og tempo. En kan jo bli flodhest av mindre 🙂

    Men nå ser det ut å snu. Nysgjerrig på hvordan det kommer til å gå i Fredrikstad!

    Svar

Legg igjen en kommentar

