Urtetant?

Tirsdag har blitt den faste Bikram yoga dagen. I går gikk det i tillegg skikkelig bra! Jeg følte meg nesten litt som en yogi. Jeg er fremdeles ekstremt støl i hofte og rumpe, men resten av kroppen begynner tydeligvis å skjønne tegningen. Klarer neeeeesten å få strakt bein i positur nummer 5 nedenfor:

 

Jeg får ikke pannen ned på kneet. Bare så det er sagt!

 

Det har tatt meg et år(!) å låse det stående beinet, så dette er ikke en utøvelse for de utålmodige. For meg er yoga motpolen til løpingen min. Der yoga har mottoet ”There’s no doing, only trying” kjennetegner jeg løpingen med et annet kjent motto ”Just do it”.

 

I løpingen måler jeg kilometer, regner ut snittider, kalkulerer høydemeter, sjekker fremgang og status. I yogaen min driter jeg fullstendig i å måle meg mot andre – eller mot meg selv for den saks skyld. Det eneste jeg tenker på er å puste og å ikke tenke. Det er rett og slett 90 minutters ferie fra min egen hjerne, noe som er utrolig befriende!

 

Jeg identifiserer meg mest som en løper, men jeg må nok innrømme at det ligger en liten yogi innenbords og sover. Dette er litt skremmende med tanke på at jeg assosierer yogis med veganske urtetanter med høy toleranse for kroppslig hårvekst… Forutfattede meninger, jeg?

 

Kanskje jeg rett og slett er en urtetante selv? Namaste!

 

*skåler med økologisk grønt te*

 

 

5 thoughts on “Urtetant?

  1. ikkesaaperfekt

    Jeg er jo også en trogen tilhenger av yoga, og synes det er en fantatisk motvekt til løping og alt det andre fysiske vi driver med. Nå er SATS yoga en «light» varaiant ift. bikram, men nytta er den samme.

    Svar
  2. Janicke

    Hei Yogi!!!!

    Jeg tror det er veldig bra å ha en liten yogi i kroppen som motpol til annen trening. Jeg tar også en yogaøkt innimellom når jeg trenger «ro i sjela» og det føles bra. Nå er det ikke så ofte jeg trenger ro i sjela, så det blir sjeldne økter, men sper på med egne. lange tøyeøkter innimellom.

    Skål, skål, i grønn te:-)

    Hilsen Janicke L.

    Svar
  3. Mia

    Jeg og er en blanding av yoga- og joggejente! Når jeg løper, har jeg et mål med økten og konkurrerer med meg selv. I yoga lar jeg alle tanker vandre og bare konsentrerer meg om pusten. Du er flink som har en fast yogadag! Jeg har ikke gjort yoga på mange uker, men i dag blir det en økt i solen=)

    Svar

Legg igjen en kommentar

