Total panikk

Nå er panikken total. Under intervallpyramider i parken i går kveld sammen med Treningscamp fikk jeg akutt vondt i høyre hofte.

 

 

Jeg har ikke vært plaget av smerter eller murring på flere uker etter at overgangen fra snø til asfalt i februar/ mars. Men i går var jeg nødt å avbryte midt i en pyramide, det gjorde så sinnsykt vondt at jeg ble skrekkslagen. Hjelp, hjelp, hjelp, hva skjer?! Avbryt, avbryt umiddelbart.

 

Resten av kvelden lå jeg på stuegulvet og bøyde og tøyde i ren panikk. I dag er det litt bedre, men det gjør fremdeles vondt og jeg har pålagt meg selv treningsforbud. Etter å ha fått time hos idrettsfysioterapeut og forklart problemstillingen kan jeg også konstatere at Fredrikstad Halvmaraton herved er innstilt.

 

Bæsj!

 

Men, jeg har time allerede på mandag og det var veldig godt å få noen tips om hva som skal gjøres i mellomtiden: ta det med ro, spise paracet og ise området ved tilfelle. Det hørtes også ut som en kjent problemstilling, så jeg håper (pliiiis, kjære gode Gud) at dette ikke kommer til å bli et kronisk problem.

 

Jeg kommer uansett å ta turen ned til plankebyen til helgen, da jeg skal besøke en venninne, så jeg stiller opp og heier på resten av camperne.

 

Heia, heia, heia!!!

 

 

10 thoughts on “Total panikk

  1. espenringom

    Det som oftest kommer raskt og brutalt – forsvinner også like fort. Det er ikke mer enn en måned siden jeg selv måtte halte ut av bislett etter en akutt hofte/setemusklatur ting-tang som virkelig satt. Så lenge det kommer raskt – så forsvinner det raskt.

    Tipper du ikke har noenting å frykte og at du blir kjempefin i løpet av noen dager samme om det ikke kan føles slik nå! Dette er min erfaring med alle «akutte» skader jeg har hatt (altså de som kommer brått og føles utrolig vonde og man tror de skal vare lenge!)

    Får vi håpe jeg får rett =)

    Svar
    1. Fortare Anna! Innleggsforfatter

      Tusen takk Espen!

      Jeg håper du har rett, uansett er det godt å få perspektiv fra noen som ikke krisemaksimerer situasjonen. Det er jeg veldig flink til selv 🙂

      Svar
  2. Astrid

    Ånei Anna, så kjedelig! Krysser fingre for at det går fort over – det gjør det sikkert 🙂 Bra vi sees i Fredrikstad uansett, da!

    Svar
  3. Ingalill

    Sender helende tanker
    , men jeg er usikker på hvor kraftfulle de er, synes alle skriver om vonde hofter for tiden. Asfaltsyken? Jeg holder med Espen, imorgen er det borte!

    Svar
  4. Silja

    Skikkelig BÆSJ men jeg temmer på Espen jeg også, ofte er slike akutte vondter som kommer ut av det blå like fort over! God bedring! Vi får heie sammen på søndagvi to da! 😉

    Svar
  5. Siri

    For et par uker siden svikter beina fullstendig da vi kjørte bakkedrag i parken, jeg tenkte at jeg aldri verden kom meg hjem engang. Men, det forsvant like brått som det kom – jeg fikk sågar fullført økta.

    Du har en kropp, ikke et maskineri – faktisk:-)

    Krysser fingrene for easy come, easy go!

    Svar
  6. Anna

    Dette går bra! Sikkert lurt å ta det litt rolig i noen dager,og surt å miste Fredrikstad. Og når du står der og heier, og ser oss andre slite, kommer du nok til å være bittelitt fronøyd med å være tilskuer til en forandring.

    Svar
  7. SiriV

    Enig med Espen over her. Hvis det plutselig kommer, går det plutselig vekk også. Du er flink som tar det med ro, og på mandag får du en god plan!

    Du har bare godt av litt avslapping!

    Svar

Legg igjen en kommentar

