Shape up!

For første gang på lenge har jeg ønsket regn og nedbør hjertelig velkommen. Det frister ikke akkurat å løpe når det striregner. Da er det fint å trekke innendørs og trene.

 

Tirsdag ble det Bikram. Det var litt vanskelig å få fokus, jeg var ukonsentrert og sjanglete. I tillegg hadde jeg ikke spist tilstrekkelig i forkant så jeg var nødt å hvile under en øvelse, før kvalmen kom og tok meg. Men jeg hadde det ikke like vondt som fyren ved siden av meg som fikk kramper av gigantiske proporsjoner. Han ble tvangsforet salttabletter og kokosvann av instruktøren. Flaut.

 

Onsdager har blitt en litt vemodig dag. Sognsvann Rundt Medsols hadde sesongspremiere i går og Treningscamp var på plass i parken som vanlig. Jeg var verken på Sognsvann eller i Frognerparken. Dumme hofte!

 

Istedenfor var jeg på SATS. Jeg prøvde en ny time, SATS Shape. Enkle trinn, enkle styrkeøvelser, du bestemmer selv hvor tungt du vil ha det. Jeg vil som vanlig ha det j@schkla tungt. Ikke Arnold Schwarzenegger jeg-spyr-mellom-øvelsene-tungt, men svetten skal renne og du skal IKKE se pen og pyntelig ut. Du skal se mer slik ut:

Christina og Ezinne. Kule damer!

 

Det er mine kriterier og de står jeg for. Jeg tok meg helt ut og i dag er jeg støl i hele kroppen og det er sååååå deilig. Jeg hadde god tid i forkant av timen, så jeg fikk med meg 30 min på ellipsemaskinen. For en meningsløs tilværelse det er! Jeg fikk i hvert fall opp pulsen litt. Jeg vet ikke om det var treningen som gjorde det, eller min irritasjon over det hjernedøde programmet ”Degrassi Junior High- the new generation” på MTV, som jeg ble torturert med under økten. Hva skjedde med musikkvideor liksom?

 

Jeg er som kjent litt ukoordinert, så jeg så litt ut som Bill Murray i ”Lost in Translation”.  SATS rype FAIL.

 

 

2 thoughts on “Shape up!

  1. Mia

    Stakkars mann som blir tvangsforet med kokosvann og salttabletter da! Elipsemaskin er kjedelige greier, håper hoften din snart blir bra igjen:)

    Svar

Legg igjen en kommentar

