Gode nyheter!

Noen som IKKE har et ambivalent forhold til mandager. Bilde Jim Davis

Jeg har et ambivalent forhold til mandager. På den ene siden er det den kjipe første dagen etter helg, men på den andre siden er det en dag full av muligheter. Ukens blanke ark. I går var en slik dag.

 

Jeg har nå offisielt begynt på Jillian Michaels 30-day shred. Med løpeforbud har jeg snust litt på treningsdvd’er og i helgen var postkassen full. Jillian Michaels er kanskje best kjent som den strenge treneren i ”The biggest looser”. Jeg har sansen for strenge, tøffe damer, så hun fikk bli treneren min.

 

Bilde fra amazon.com

 

Jeg begynte på første nivå og kan jeg få lov å si; aiaiaiaaiaiaiaiaiaiai! Jeg ser meg selv som relativt veltrent og 20 minutter med styrke er jo null stress. Så dum jeg var. Det var dødstungt! Spesielt når jeg brukte frie vekter på 3kg. Jeg er ikke så støl i dag heldigvis, jeg har bare innsett hvor utrolig svak jeg er. Så da vet dere hva jeg kommer til å gjøre 29 dager frem i tid. Beach body 2012, her kommer jeg!

 

I går var jeg også oppe hos Aktiv Terapi igjen for å bli knadd på og knekket opp av herr Fysioterapeut. Tydeligvis ser (eller føles) det veldig mye bedre ut nå, så jeg kan begynne å løpe litt igjen. Lykke! Men det blir bare rolige, korte økter til å begynne med for å se an hvordan kroppen reagerer. Etter mine kalkyler er det 4 uker siden sist løpeøkt. Formen min er sikkert helt tragisk, men det viktigste fremover er ikke tempo, men å trene skadeforebyggende. Det frister veldig med en liiiiiten tur i ettermiddag. Jeg og Jillian har en jo en date, men jeg klarer sikkert å presse inn en kort tur uansett.

 

Jeg skal tilbake til herr Fysioterapeut om to uker for å trene rehab. Fremskritt! Det går litt sakte, men det går riktig vei. Jeg må bare være tålmodig og lytte til kroppen min.

 

Legg igjen en kommentar

