Neeeeesten frisk

Timen med herr Fysioterapeut mandag gikk over all forventing. Det ble jo en del kilometer i uken som var og jeg hadde utviklet en del muskelknuter, men det var forventet og tydeligvis helt normalt. Feiret min nestenstatus som frisk med en 4,5km transportjogg hjem i solen og følte meg som en vinner.

 

You must pump iron Anna!

 

Jeg har blitt sterkere i venstre ankel, men høyre ankel er fremdeles sterkere. Jeg må altså fortsette med øvelser på balansebrettet mitt. Jeg fikk i tillegg noen styrkeøvelser og stretchmomenter med meg som jeg kan godte meg med hjemme. Det langsiktige målet er å få tilbake all styrke i venstre ankel, bygge opp styrke og ikke minst fleksibilitet rundt hofteleddet. Jeg er på god vei, men er på ingen måter helt framme.

 

Dagen etter en slik massasje blir jeg fryktelig sliten og jeg la inn en hviledag. Det kan jeg trenge fordi uken blir relativt hektisk.

 

I kveld blir det intervaller sammen med Treningscamp.

 

Torsdag skal jeg på teknikkurs for løpere i regi av Løplabbet. Det skal bli usannsynlig spennende! Her kan jeg nok plukke opp et tips eller to.

 

Lørdag er det dags for Holmenkollstafetten! Etter en del trenering fikk Treningscamp endelig samlet sammen en gjeng. Det viste seg å være mer problematisk enn vanlig da halvmaraton i Göteborg går samme dag. Men nå er vi et lag og jeg skal løpe den 15e og siste etappen inn på Bislett stadion (!) Jeg gleder meg som et lite barn.

 

Søndag blir sannsynligvis treningsfri da jeg skal i barnedåp. Det gleder jeg meg også veldig til.

 

Denne uken blir med andre ord stappet full av både det ene og det andre og alle ting er gode. Så får vi håpe at kroppen spiller på lag…

 

Vi ses i parken!

 

Legg igjen en kommentar

