Innleggssåler og nesten en friskmelding

Jeg var og hentet mine innleggsåler i forrige uke. Jeg har hatt tre turer med dem og er fornøyd hittil. Det er veldig uvant, men jeg blir ikke like sliten i hoftepartiet, så det er bra. Hvor mye som kan være en placeboeffekt er ikke godt å si, men jeg fikk inn 14km på asfalt uten problemer. Jippi!

 

Kunst på veggene hos ortopeden. Nesten litt Nerdrum-aktig

 

Slik ser altså mine føtter ut.

 

Jeg merket at kroppen var tung etter to intervalløkter og en sprint under HK-stafetten, så jeg tok et par dager treningsfri, men det ble allikevel 27km totalt.

 

Ukens innrømmelse: ingen alternativ trening. Fy, Anna! Skjerpings. Jo forresten, det ble halvannen times vispetur på sykkel. Men det kan virkelig ikke kvalifiseres som trening. Jeg og Pojken var på rekognosering for å finne vår fremtidige bopel. Det har vist seg å være vanskeligere enn først antatt. *sukk*

 

Ser sånn middels fornøyd ut, men hadde hatt en helt fantastisk tur ut til Bygdøy og tilbake.

 

Jeg var hos herr Fysioterapeut i går og kan med glede meddele at han ikke lenger ser meg som skadet. Jeg er altså nesten friskmeldt, men må fremdeles jobbe med stabilitetsøvelser og styrke. (Ref. ukens innrømmelse.) Jeg må nok legge inn to faste dager med styrke og uttøying for å få disiplin på meg selv, ellers blir det aldri av. Mandager og torsdager ser fine ut, men hvem har lyst å trene inne når sommeren endelig er her? Dere kommer nok å finne meg og yogamatten min i nærmeste park i sommer.

 

Vakkert!

 

Men i dag er det atter igjen dags å sette startnummer på brystet og sette av gårde i full fart. Ryeløpet 2012 starter kl. 19.00.

 

Gleder meg!

 

6 thoughts on “Innleggssåler og nesten en friskmelding

  1. SiriV

    Lykke til, Anna! Godt å høre at skademarerittet er over. Og du er ikke alene om å burde få orden på den alternative treninga og styrketreninga. Men sola skinner så deilig.

    Svar
  2. Ole Arne

    Hei, Godt og høre at hofta blir bedre, Jeg har selv slitt med ei vond hote, over fler år. Har i hele vinter trenet Piltes på Elixia, en time i uka, og dette har gitt resultater. Kan nå i år spring dobbelt så mye som i fjor, og hofta er helt fin. Trener du styrke regelmessig ??? Har du vært på løppelabbet og fått sjekket, filmet beina dine. De har kjempe peiling og peller ut de beste løpeskoa til deg…. Hvis ikke du har vært der, hville jeg tatt med innlegg sålene ditt og bedt de filme/sjekke beina dine, for og få deres mening om hvordag sålene hjelper deg…. Stå på vidre, løppes

    Svar
    1. Fortare Anna! Innleggsforfatter

      Hei Ole Arne.

      Takk for gode råd, godt å høre at alternativ trening hjelper.

      Jeg elsker Løplabbet og kjøper alt av skotøy der. Mine mengdesko trenger snart utskifting, så da skal jeg ta med meg innleggssålene mine når eg prøver sko.

      Stryrketrening skal bli mer regelmessig. Det er så lett å bortprioritere det hvis jeg ikke har faste dager. Jeg er over middels glad i rutiner for å si det sånn 😉

      Svar
      1. Ole Arne

        Godt og høre, da er du på rett vei. Ja, ta med innleggssålene neste gang, kanskje du finner sko, både med og uten innleggssålene…

  3. Øyvind

    Hei. Jeg har også plattfot. eR ganske så flat. Jeg kjøpte gode såler hos Stuckrath i Trondheim. De var mye billigere og fungerer like bra syns jeg. Er vel godt fornøyd fortsatt med sålene du?

    Svar

Legg igjen en kommentar

