Ryeløpet og bursdagsfeiering

Hipp, hipp hurra! I går fylte Treningscamp 3 år. Ekstra store gratulasjoner til Siri som er motoren bak hele opplegget. Uten deg hadde resten av oss aldri funnet hverandre. Takk skal du ha!

 

GRATTIS! Bilde lånt fra pinkcakebox.com

 

Noen av oss campere feiret bursdagen med å løpe Ryeløpet. 5km på Bygdøy på årets første sommerdag. Det var usedvanlig varmt og lukten av solkrem blandet seg med duften av syrin og skog. Det var feriestemning over hele Bygdøy, ja over hele byen faktisk. Jeg svettet så mye at den tradisjonelle ”pre-race” doturen utgikk, det sier jo litt om temperaturen…

 

Det har jo blitt litt si som så med kvalitetstreningen min, så jeg hadde egentlig ikke noen spesifikke tidsmål. Som vanlig stilte jeg meg altfor langt bak i startfeltet og mistet sure sekunder der. Ellers var det bunn gass fra start, jeg hang meg på Siri og Christi og tenkte at nå får det bære eller briste. Pusten var grei, jeg løp forbi mennesker som peste som lokomotiver allerede etter en kilometer. Fokuset mitt lå på teknikk og ryggen til Siri. Jeg mistet Christi bak meg rundt 3km og etter 4km forsvant Siri fra meg. Jeg lå og knivet med en dame i rosa shorts i nedoverbakken inn mot mål. Den siste kilometeren var blytung, jeg var varm og tørst, tørst, tørst. Jeg hadde mistet all følelse i beinene og sensasjonen å løpe uten bein var mildt sagt spesiell. Rett før mål sto Christopher og heiet på (det hjelper virkelig!), og jeg hørte noen puste tungt bak meg. Å bli tatt igjen på oppløpet er uaktuelt, så jeg spurtet med alt jeg hadde og min klokke viste 23.59 ved mål. Dette var over all forventing og jeg er grisefornøyd. Mitt pers på 5km ligger på 23.06, og Ryeløpet var mer kupert med skarpe svinger og ujevnt underlag. Den offisielle tiden ble 24.01 (ref. start langt bak i feltet.)

 

Glade og tørste løpere

 

Dette lover godt for sesongen og nå er jeg skikkelig gira for å få opp farten ordentlig. Jeg har fått tilbake pusten, nå er det styrke, tempo og spenst som skal terpes. Drømmen om maraton er der fremdeles, men det blir ikke uansett ikke før sent til høsten. Kvalitetstrening er uansett aldri feil, ikke sant?

 

Jeg har snikkikket litt på marathon.se sitt 40-minutters program…

 

Hmmmmm…

 

Jeg må ikke bli for ivrig nå som kroppen min endelig begynner å spille på lag. Gradvis tilpassing, Anna, gradvis.

 

Legg igjen en kommentar

