I tankeboksen til Tryvann

Her sitter jeg i tankeboksen, ja, det er vel strengt tatt bare en pappeske. Dere må bruke fantasien litt. Treningen min er for tiden ustrukturert, mer ustrukturert enn vanlig. Jeg er ikke påmeldt noen løp, så jeg vet ikke helt hva jeg skal fokusere på. Skal jeg trene kvalitet eller kvantitet? 5km eller maraton? Løpeøktene blir tatt på Gefühlen, en stilstudie i improvisajon. Heldigvis har jeg fått mer dreis på styrketreningen for å holde styr på hoften min. Faktisk ble det to hele økter pluss en SATS time forrige uke. Bra jobba, Anna. Jeg satser på å få klemt inn 3 rene rehabøkter denne uken.

 

Ja, her sitter jeg og tenker…

 

Men med løpingen vet jeg ikke hva jeg skal satse på. Jeg er jo også avhengig av at kroppen min spiller på lag. Min plan så langt er å få opp treningen et hakk denne uken og se hvordan kroppen takler det. Det blir ikke mer enn tre løpeøkter, men en økt kan jo være lang, treg og deilig.

 
Jeg startet uken med blodharde bakkeintervaller sammen med Treningscamp. Jeg gruet meg i forkant og med all rett. Det var helt fryktelig. Vi møttes utenfor Bakkekroa og jogget opp til Gressbanen og derifra ble det bakkeintervaller opp til Tryvannstårnet. Det ble 5 x 5minutters drag pluss et siste litt lenger drag enda opp til bommen. Ja, det var akkurat like ille som det høres ut. Jeg gikk ut relativt defensivt og gjett om jeg var glad for det cirka halvveis! Man blir som kjent flink på det man øver på, og jeg har ikke øvd på bakkeintervaller for å si det på den måten, så her har jeg mye å jobbe med. Les: jeg var über-treg…

 

Vondt

 
Halvveis opp i bakken begynte det å regne, det bøttet ned og vi fikk nok jobbe med det mentale alle sammen. Jeg prøvde å holde fokus på teknikk; få frem hofta og få opp blikket! Vel oppe på toppen ble vi heiet frem av rakettene som allerede var fremme og solen skinte. Musklene var stive av melkesyre og kaldt og vått treningstøy, men det gjorde ingenting. Jeg var fremme! På veien tilbake til Smestad løp vi gjennom skogen og jeg storkoste meg. Er det noe som lukter så godt som sommerskog etter regn? Neppe! Det ble en schizofren tur, første halvdel var grusom, den andre helt fantastisk. Nesten 15km ble registrert på Garmin før jeg ramlet inn på T-banen. Økten ga mersmak til tross for at jeg suger, så jeg kommer til å være på plass neste mandag.

 
Jeg er fremdeles støl som rakkeren, så mandagens trening var definitiv effektiv. Hvis jeg ikke får sprettrompe av dette, får jeg det aldri.

 

2 thoughts on “I tankeboksen til Tryvann

  1. Anna

    Ta det med ro og kos deg med løping/trening. Og meld deg litt spontant på et lite løp, så slipper du nerver og kan ta det som det kommer.
    Den Tryvannsøkta høre py ut, men helt klart nyttig. Jeg har stor tro på bakketrening (og ditto forhåpninger om sprettrompe. Shit for en bakdel jeg kommer til å ha etter Nordmarka skogsmaraton!! :-D)

    Svar
    1. Fortare Anna! Innleggsforfatter

      Kanske du må forsikre spretttompa’ som J-Lo? Kanskje vi må gjøre det begge to?

      Kommer sikkert å slenge meg på løp litt her og der fremover. Løpergleden er det i alle fall ikke noe å utsette på. 🙂

      Svar

Legg igjen en kommentar

