Drill og «Dubbla Helveten»

Oi oi oi oi… Jeg er fremdeles kaputt etter mitt blodslit med Treningscamp i går. Kroppen var mye lettere etter å ha fått hvile en dag, men oppvarmingsturen til parken var seig. Jeg var sliten før intervallene begynte og humøret var ikke helt på topp. Men utdeling av medaljer for HK-stafetten gjorde meg fort mer positiv. Ære, glitter og stas gjør meg alltid på godt humør.

 

It’s my bling!

 

Vi fikk i tillegg drillinstrukser fra to kompetente damer. Altså øvelser som skal styrke og bedre teknikken. Det var veldig bra, jeg elsker slike øvelser. Terpe, terpe, terpe, mmmmm. Men jeg var vel ikke den eneste som syntes det var mye å tenke på samtidig, pluss at vi så ut som en gjeng idioter. Men vi er for kule for å bry oss om hva andre folk synes. Vi er faktisk så kule at vi får idiotiske bevegelser til å se heite ut. Ord, eller Word som det heter på andre siden vannet.

 

Etterpå ble det pyramider og jeg vet ikke om det var drilløvelsene, kanskje hadde jeg bare en bra dag, men jeg var rask i går. Raskere enn forrige uke i alle fall. Å legge inn en hviledag før intervaller var tydeligvis et sjakktrekk. Jeg var negativt innstilt til de fryktede doble rundene, de ”Dubbla Helvetena” som jeg døpte de til i går, men det gikk overraskende greit. Vi var så mange i løypa at det var bare å legge seg bak en rygg med fint tempo og henge seg på. Jeg tok meg skikkelig ut, knivedes, kjempet både fysisk og mentalt og tok et spurtoppgjør eller to. Etterpå lå jeg som slakt i gresset. Det er så herlig at kroppen takler det. Jeg har skrapet sammen 26km allerede, så det blir fokus på alternativ trening og styrke resten av uken.

 

Negativ split.  Hipp, hipp!

 

Takk for drahjelp og pepp i går allesammen. Steike, så flinke vi er!

 

Legg igjen en kommentar

