Jævla sykkeljævel

Helgen har vært full av løp og jeg har ikke deltatt på et eneste. Nordmarka Skogsmaraton var i overkant ambisiøst med den sporadiske treningen jeg har fått i vår. Iformløpet hadde jeg simpelthen ikke lyst å delta på. Se på denne knotete løypa… Nei takk.

 

Grøsser… Brrr

 

Jeg tok en trilletur på sykkel istedenfor. Hjelpes, så ekstremt rævva jeg er på to hjul. Pojken – en dreven syklist – kom med masse gode tipz unt trix som jeg fullstendig ignorerte. ”- Det er bare å sitte og vispe. Du skal bruke lette gir, da får du ut melkesyren…” Og så videre.

 

Det hjelper veldig lite å ha god tråkke-teknikk når du i utgangspunktet har ekstremt dårlig grep, noe som gjorde bremsing vanskelig. Jeg sklidde rundt Maridalsvannet på en racerhybridsykkel med smale dekk. På grusvei med tanter, barnevogner, barn, hunder og pensjonærer ravendes rundt. Grusmomentet var altså ikke et høydepunkt og moralen var lav. Jeg vurderte flere ganger å kaste inn sykkelen i en busk, alternativt en myr eller et vann, der den skulle få bli igjen til verdens undergang. Jævla sykkeljævel! Jeg var med andre ord en fryd å sykle sammen med.

 

Bilde lånt fra comics.ign.com

 

Jeg var så totalt overlykkelig når vi kom ut på asfalterte veier at jeg vurderte å klive av sykkelen og kysse veien. Aldri mer grus! Resten av turen var helt topp, wunderbar! Men jeg innrømmer at jeg kastet lengtende blikk på en gjeng løpere innerst i Maridalen. Jeg tror ikke jeg kommer til å bli en syklist på ordentlig. Grei alternativ trening, men jeg får ikke noe særlig ut av syklingen. Unntatt aggresjon, det får jeg jaggu ventilert som bare rakkeren.

 

Men, jeg skal gi syklingen enda noen sjanser. Neste tur blir KUN på asfalt og før det skal jeg investere i en ordentlig sykkelhjelm og bleie-bukser. Hot stuff!

 

I kveld blir det bakkeintervaller. Uten sykkel heldigvis.

 

2 thoughts on “Jævla sykkeljævel

  1. Marit

    Hva! Har du ikke hjelm?? Hrrmm. Grus er ikke for pingler. Du er sikkert flink der også, bare litt streng med deg selv 🙂

    Svar
    1. Fortare Anna! Innleggsforfatter

      Det er klart jeg har hjelm, Marit. Safety first! Men jag har en hipster city hjelm, uten noe særlig til lufting. Jeg føler meg som en total noob. Alle glider rundt i lycra og racers og så kommer jeg med kjip hjelm og kurv på sykkelen. #kjerring

      Svar

Legg igjen en kommentar

