Opp opp opp, ned ned ned

Litt sånn for tiden. ZZzzzzzznork! Bilde lånt fra Pinterest

 

Kroppen min er i dvale. Etter en treg men ufattelig vanskelig mil i lørdags sto det klinkendes klart at kroppen min ikke var giret for Tryvannsintervaller sammen med Treningscamp.

 

Det ble 5 alternative km på mølle etterfulgt av SATS Bodybalance. Jeg trodde at dette var en fjasi-dasi urtetants-time, men der tok jeg grundig feil. Lårene mine dirret som gele i jordskjelv. En god time for meg med mine stive hofter og bein. Jeg savner endorfininjeksjonen som intensivere trening gir, men jeg trenger sårt tøy og bøy.

 

Når det gjelder løpingen må jeg sikkert dra ned på intensiteten på langturene, det blir bare lapskaus av det hele. Når 6.00 tempo føles som maksfart, da er det greit å ta det enda mer med ro. Jo, Anna, det er greit!!! Det føles litt som et nederlag å løpe i sneglefart, men jeg må lytte til kroppen min som tydeligvis IKKE er med på den slags formtopping jeg hadde planlagt.

 

Mølleøkten var for øvrig katastrofal. 5km på 30 minutter føltes som milen i konkurransetempo. Hvor er lettheten, hvor er styrken? De har tydeligvis tatt ferie de og.

 

Når vi snakker om ferie, herlighet som jeg gleder meg. Bare noen få uker igjen nå… Lengter!

 

I morgen skal jeg hente Nelson. Vi skal passe hverandre over helgen, hurra! Dette hadde jeg naturligvis glemt helt. Den første etappen av Øyakarusellen må derfor utgå. Jeg får heller ta en tur med Lorden i et litt roligere tempo istedenfor.

Lord Nelson. En fin fyr.

 

3 thoughts on “Opp opp opp, ned ned ned

  1. siljaifarta

    Lytt til kroppen! Og 6min/km på langtur er ikke ille; det kan kanskje oppleves ille men det kan kanskje være helt perfekt rent pulsmessig for deg for tiden å ligge i denne farten?? Det skal jo trenes på lav intensitet OGSÅ 😉

    Svar
  2. Fortare Anna! Innleggsforfatter

    Du har helt rett Silja – som vanlig. Det ser bare ut som om kroppen tar ut ferien litt på forskudd. Det er helt greit for meg 🙂 Det blir daffe-tempo og lav intensitet denne uken. Ikke helt feil med andre ord.

    Svar

Legg igjen en kommentar

