Jogg for tobeint og firbeint

Da kroppen har gått i feriemodus er det ikke mye å gjøre. Jeg følger etter. Etter en fullstappet uke har det blitt to langturer i helgen. Ja, lang og lang, det har gått i langturtempo i alle fall.

 

Nelson og deler av meg

 

Jeg og Nelson dro på ut tur på lørdag. Det var varmt og tungt, men på samme gang deilig å få etterlengtede endorfiner i kroppen. Søndag morgen våknet vi til sol (!) En slik raritet kan ikke ignoreres men jeg orket ikke tanken på mer asfalt. Vi dro opp til Sognsvann og jogget opp til Ullevålsseter og ned igjen. Turen opp var for så vidt ganske tung, men jeg var overraskende frisk i beinene. Når vi vel kom tilbake til Sognsvann (etter X antall pauser slik at Nelson kunne bade og drikke på veien) hadde jeg fremdeles så mye energi i kroppen at vi tok en runde rundt vannet. Det var en helt nydelig dag, mye folk i løypa, men Nelson var kjempeflink og holdt seg på min høyre side.

 

Totalt ble det 23km i helgen, 28km totalt i uken. På lørdags flate tur lå jeg i 6.30-tempo. Søndagens kuperte tur lå jeg i 6.15-tempo. Go figure!?

 

Jeg kommer å ta det piano i uken som kommer og, men nå er i alle fall lysten tilbake. Og det er det viktigste.

 

2 thoughts on “Jogg for tobeint og firbeint

  1. Imke

    Så nydeleg Nelson er!
    Eg hugsar mange gode turar med den førrige hunden min, Binna.
    Spesielt om sommaren blei det mange stopp undervegs, der ho fekk snuse og bade og drikke og kjøle seg ned.
    Og på den måten kunne me jo faktisk halde på ganske lenge!

    Det savnar eg nå utan Binna, men Lukas, den nye labradoren min, er under opplæring til løpekamerat 😉

    Jogging for tobeint og firbeint er moro!
    Godt at lysten til er tilbake, nyt den følelsen og ta vare på den! 🙂

    Svar
    1. Fortare Anna! Innleggsforfatter

      Ja det er godt med litt pelseterapi og pote-mosjon. Jeg håper Lukas snart kan bli med på langturer, det er jo noe av det beste med å ha hund. Å gjøre ting sammen og de syns jo alt er like stas. Og så sover de så godt etterpå 🙂

      I dag skinner solen og det rykker litt i løpebeinene. Helt topp!

      Svar

Legg igjen en kommentar

