La blodet flyte!

 

”- Nu ska blodet flyta! Lilla vackra människa, ahh-haaaa!” Nå er jeg endelig i gang med blodtreningen igjen. Og med blodtrening snakker jeg ikke om EPO, uten trening som gir deg blodsmak i munn.

 

Etter 2 måneder i komfortsonen var det dags. Høstens innspark var et faktum. Jeg var ikke den eneste som hadde innspark i parken i går. Frognerparken formelig bugnet over av berusede studenter med faddere, boomblasters, grillos, øl og sommerstemning. Innsparkene våre hadde ikke samme hensikt, men vi delte det samme målrettede fokuset mot grøftefyll/ blodsmak. Etter en time i parken var begges mål godt nådd.

 

Vi var en hel haug med løpere i går kveld. Siri var på plass og det ble 5 doble runder, etterfulgt av fem kort-korte bonusrunder. Jeg snittet rundt 4.35 tempo på de doble og 4.10 på de kort-korte. Pusten var grei, men beinene føltes som bly etter 3 runde.

 

Økten var en god pekepinne på hva jeg skal fokusere på fremover. Mer intervalltrening, mer bakkeløping (for å få spenst og styrke) Naturligvis må jeg legge inn den verste økten av dem alle: tempoøkten. Grøss, jeg hater allerede.

 

Styrketreningen etterpå gikk overraskende bra. Plankeøvelsene er herved min bitch. Jeg har blitt sterkere i kjernemuskulaturen, men armene er fremdeles svake. Push-ups og dips er fremdeles tunge som f*n.

 

Opptur: Jeg er i gang! Styrketrening gir overraskende nok resultater. Man må tydeligvis ikke like noe for å bli bedre på det.

 

Nedtur: Jeg har mistet fart.

 

Jeg er maks motivert for tiden og mitt treningsfokus er tilbake. Det var godt med ferie og slappfisktrening, nå er jeg klar!

One thought on “La blodet flyte!

  1. silja

    Synes du holdt bra fart jeg 😉 Tempoøkter er ikke så ille som det høres ut som; eller det er nå min mening da! Jeg begynte å løpe korte tempoøkter i vår og i grunn synes jeg det er mye lettere og mer behagelig enn intervaller…. det er kanskje lettere å kjøre for hardt på intervallene siden man vet det kommer en pause. På en tempoøkt skal du løpe jevnt og fort over en lengre distanse og da må man disponere kreftene der etter. Vel, vel, det er bare å stupe i det!!

    Godt at du er i farta igjen!!! 🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

