Kjør på

Prosjekt blodsmak fortsetter.

 

For at ikke kroppen min skulle gå inn i kilometersjokk byttet jeg en distanseøkt med SATS Step og SATS Core torsdag. Perfekt for kondisjon, styrke og mine stive hofter.

 

Lørdag ble det terskeltrening. Hurra, NOT. Det var litt hardt å komme opp i tempo tidlig på dagen uten frokost i magen. Den første kilometeren på 5.09, men de resterende 5 kilometerne snittet jeg 4.50. Jeg løp 4+2km, altså 4km, pause på 3min og så de siste kilometerne. Det var übertøfft, men det er en smart ide å dele opp en slik marerittsøkt. Jeg innser jo at tempoet mitt må øke betraktelig hvis jeg har tenkt å løpe milen under 45 minutter. 4.30 tempo virker helt sinnsykt per i dag.

 

Printscreen fra Garmin

 

Min planlagte mil på søndagen ble erstattet med rusling sammen med Pojken i det hipster-Mekka som er Grünerløkka. Leggene mine var stive som betong etter Step-timen og bare det å promenere var en påkjenning.

 

Etter mine kalkyler ble det totalt 22km i forrige uke; 13 av dem var udelikate, vonde demoniske kilometer.

 

Prosjektet er som sagt i gang. Hvorvidt det blir en suksess er usikkert, særlig hvis jeg ”skulker” økter i hytt og pine. Denne uken satser vi på 30km. 30km…

 

30km i uken var jo ingenting i januar. Da hadde jeg jo grandiose planer om maraton som har blitt nedjustert til pers på 10K. Jeg må bare forholde meg til dagens plan og gjøre så godt jeg kan. Vi kjører på!

 

One thought on “Kjør på

Legg igjen en kommentar

