Skadeskutt elg

Etter helgens totale katastrofe sto en ting klinkendes klart; mer blodtrening.

Hva er vel mer blod enn bakkeintervaller med Treningscamp? Ingenting. H.E.R.R.E.G.U.D! Jeg slet meg oppover mot Tryvannstårnet som en skadeskutt elg. Jeg kommer sånn cirka like langt på hvert drag som før sommeren, så jeg har tydeligvis ikke tapt så veldig mye fart. Men jeg kan ikke huske at det var så fryktelig vondt. Ai, ai, ai.

Ting som hjelper meg litt på veien oppover.

– Ikke tenk. Du kan ikke tenke på hvor vondt du har det, hvor langt det er igjen, hvor mye du egentlig bare vil dø, da kommer du aldri frem. Et skritt av gangen, det er det eneste du kan fokusere på.

– Prøv ikke å sekke sammen totalt. Det er lett gjort å sette seg i den velkjente stolposituren, men det går faktisk mye lettere hvis du løfter frem hofta.

– Gi deg selv pepp eller pisk, prøv det som fungerer. I går var jeg en sadistisk trener med fascistiske tendenser mot meg selv.

– Ikke snakk. Jeg klarer ikke av å snakke i oppoverbakkene, jeg har nok med å puste. Etter to drag har min hjernekapasitet krympet til Forrest Gump-standard. Ingenting jeg har å si er til hjelp for noen. Meld deg ut hvis prating stresser deg.

– Sist men ikke minst, vær litt stolt av deg selv. So what om du ikke kom frem først. Seriøst, med gjengen som var med i går er det mye å forlange. Realistiske mål er tingen. Du kom opp, du overlevde og du er sterkere enn i går. Bra jobba!

I dag er jeg stolt og sår. Jeeberz, så sår jeg er…

Bilde lånt fra foreveryoung blogg.

3 thoughts on “Skadeskutt elg

  1. Astrid

    Hva, seriøst, er det noen som i det hele tatt prøver å snakke oppover der? Da går det for treigt! Bra jobba Anna, slapp av, snart er du på plass der du hører hjemme igjen, langt foran meg 😉

    Svar

Legg igjen en kommentar

